هادی قوامی :
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنوع طبیعی، تاریخی و فرهنگی در خراسان شمالی اظهار داشت: استفاده از این ظرفیت‌ها در جهت رونق گردشگری می‌تواند برای استان ارزش‌افزوده بالایی ایجاد کند.
کد خبر: ۶۷۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 23 October 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، هادی قوامی با بیان اینکه گردشگری به‌عنوان صنعت سبز، می‌تواند ارزآوری بالایی را به همراه بیاورد، گفت: بسیاری از پتانسیل‌های استان ما این ظرفیت را دارند تا با تبدیل‌شدن به مناطق گردشگری، گردشگر را جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری سبب ارتباط و تحکیم فرهنگی بین کشورها می‌شود، عنوان کرد: ورود هر گردشگر خارجی در اقتصاد کشور اثر تکاثری دارد و هر یک دلار هزینه از سوی او، چندین برابر به اقتصاد داخلی ما سود می‌رساند.

وی دو پارک ملی سالوک و ساریگل، روستاهای گردشگری میلانلو و روئین، ارگ تاریخی بلقیس را ازجمله جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری شهرستان اسفراین برشمرد و گفت: بلقیس دومین بنای خشتی و گلی در کشور بعد از ارگ بم است که با کاوش‌هایی که انجام می‌شود، ظرفیت خوبی را برای جذب گردشگر فراهم می‌کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس با تأکید بر اینکه جای‌جای استان خراسان شمالی با طبیعت بکر، آب‌وهوای مطبوع و تنوع قومیتی به لحاظ گردشگری منحصربه‌فرد بوده و جذابیت دارد، اظهار داشت: تورهای گردشگری باید برای معرفی ظرفیت‌های ناشناخته استان برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشند.

قوامی با بیان اینکه وجود عشایر در خراسان شمالی یک ظرفیت خاص به‌منظور جذب گردشگر است، افزود: حضور گردشگر در فصل ییلاق در میان عشایر و آشنایی با زندگی عشایری، محصولات تولیدی و صنایع‌دستی آنان، می‌تواند گردشگران خارجی و داخلی بسیاری را به این مناطق بکشاند.

وی تصریح کرد: لازمه رونق گردشگری در خراسان شمالی، تکمیل زیرساخت‌های این امر است که هنوز فاصله‌داریم، البته حرکت‌هایی شروع شده است ازجمله هتل‌ها و مراکز اقامت گردشگران و مسافران که امیدواریم افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار