مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبر داد:
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: حدود 60 موکب از استان خوزستان برای خدمات‌رسانی و پذیرائی از زوار در خاک عراق مستقر شده‌اند.
کد خبر: ۶۷۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 24 October 2018

حجت الاسلام سید محمود موسوی در حاشیه بازدید از مواکب مستقر در مرز شلمچه اظهار کرد: از پنجم ماه صفر عملیات استقرار مواکب در دو مرز شلمچه و چذابه، همچنین ابتدای ورودی و مسیرهای منتهی به مرزها انجام شده است.

وی افزود: در مرز شلمچه از ابتدای میدان مقاومت تا پایانه مرزی حدود 450 موکب مستقر شده است. همچنین در چذابه 310 موکب مسقر شده که شبانه‌روز سه وعده غذایی شامل دو وعده غذای گرم و یک وعده صبحانه و میان وعده به زائرین ارائه می‌کنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ادامه داد: از همه زائرین پذیرایی می شود و هیچ زائری بدون پذیرایی نمی‌ماند و همه این خدمات توسط مردم ارائه می‌شود. همچنین محل‌هایی برای خواب و استراحت زائرین در مواکب مستقر در مرزهای شلمچه و چذابه فراهم شده است.

موسوی گفت: بیش از 600 موکب بین‌راهی نیز از ابتدای چهار ورودی استان خوزستان اعم از اندیمشک، دهدز، بهبهان و هویزه با ورود زائران به خوزستان از ابتدای ورودی‌ها تا پایانه‌های مرزی از زوار پذیرایی و به آنها خدمات‌رسانی می‌شود.

وی از استقرار 60 موکب استان خوزستان در خاک عراق برای خدمات‌رسانی خبر داد و تصریح کرد: خزستان یکی از استان‌هایی است که مواکب آن صددرصد مردمی اداره می‌شوند. البته کمیته زیرساخت، استانداری، کمیته‌ها و دولت نیز در امر مسائل اساسی زیرساختی، امنیتی و خدمات‌رسانی پای کار بوده‌اند و ما نیز یکی از این کمیته‌های خدمات‌رسان بوده‌ایم.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود: همه دستگاه‌ها و مردم برای خدمات‌رسانی به زوار به خوبی پای کار هستند و چنانچه کسی خدمات سیستم‌های دولتی را نادیده بگیرد، اشتباه است زیرا هم مردم و هم دولت به خوبی در حال خدمات‌رسانی به زوار هستند.

موسوی با بیان اینکه کلیه مواکب به صورت مردمی اداره می‌شوند، خاطرنشان کرد: از لحاظ ریالی ما هیچ هزینه‌ای نکرده‌ایم زیرا نه پول دولتی و نه انبار در اختیار داریم و چنانچه کسی نذورات و هدایایی به ما بدهد فورا بین مواکب تقسیم و در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اربعین97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار