اجرای نمایش‌های سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین از روز ۲۸ مهر 97 در مرز بین‌المللی شلمچه آغاز شده است.
کد خبر: ۶۷۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 24 October 2018

آرش ساربان، دبیر اجرایی همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین "روایت راهیان" از روز گذشته، ۲۸ مهرماه با اجرای گروهی از شهرستان رامشیر در مرز بین‌المللی شلمچه آغاز شد. به‌ دلیل آماده نبودن مواکب در مرز چذابه امکان اجرای تئاتر در این پایانه فراهم نشد.

وی اظهار کرد: ساعت ۱۹ روز ۲۹ مهرماه گروه تعزیه سوسنگرد، مجلس تعزیه حضرت عباس (ع) را در مرز چذابه اجرا کرد. همچنین گروه تعزیه آذربایجان شرقی نیز در شلمچه اجرا داشت.

ساربان گفت: ۲۸، ۲۹ و ۳۰ مهر هشت گروه در مرزهای شلمچه و چذابه به اجرای نمایش پرداختند. در بخش بین‌المللی نیز ۱۵ گروه عازم کربلا معلی شده و اجراهای خود را برای زائران اربعین آغاز می‌کنند.

سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با همکاری حوزه هنری خوزستان به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی برگزار می‌شود.

این همایش بین‌المللی تئاتر از ۲۸ مهر تا هشت آبان با حضور گروه‌های نمایشی از سراسر کشور در ایران و عراق برگزار می‌شود. این همایش در بخش‌های «تعزیه»، «نقالی و پرده‌خوانی و مقتل‌خوانی» و «نمایش‌های موکبی و خیابانی» برنامه‌ریزی شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: تعزیه ، تئاتر ، اربعین97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار