کد خبر: ۶۷۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 24 October 2018

تابناک / نتایج رقابت های فوتبال لیگ برتر جوانان گیلان، دستگیری سارقان در لاهیجان و آغاز سنجش ید نمک در فروشگاه های آستارا سه خبر کوتاه از استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه رقابت های فوتبال لیگ برتر جوانان استان گیلان ، تیم سپیدرود رشت از هفته نهم این مسابقات با نتیجه پرگل پنج بر دو برابر شهرداری فومن به برتری دست یافت تا پرگل ترین بازی این هفته را رقم بزند.


همچنین در دیگر بازی های برگزار شده از هفته نهم رقابت های فوتبال لیگ برتر جوانان استان گیلان، تیم فوتبال کیانمهر رشت در یک بازی یکطرفه و پرگل با نتیجه شش بر صفر برابر ملوان جوان رشت به برتری رسید و تیم شهدای نویر بندرانزلی با نتیجه سه بر یک تیم نصر رشت را شکست داد.


در دیگر بازی برگزار شده این رقابت ها نیز تیم های فوتبال جوانان شهرداری رشت و بنادر و دریانوردی بندرانزلی رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت دو تیم با ارائه یک بازی برابر و متعادل به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافتند. همچنین تیم های فوتبال جوانان سرخپوشان رشت و سرخپوشان لاهیجان به مصاف هم رفتند که در پایان سرخپوشان لاهیجان موفق شد با نتیجه دو بر یک سرخپوشان رشت را مغلوب کند.


در جدول رده بندی این رقابت ها و تا پایان هفته نهم ، تیم سپیدرود رشت با کسب 22 امتیاز همچنان در صدر جدول قرار دارد، شهدای نویر بندرانزلی با 21 امتیاز دوم است و تیم سرخپوشان لاهیجان با کسب 19 امتیاز در مکان سوم قرار دارد.

** دو سارق منزل در لاهیجان دستگیر شدند
فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان از دستگیری دو سارق منزل با هفت فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رسول عزیزی به خبرنگار ایرنا گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در لاهیجان دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران انتظامی با انجام تحقیقات و تعقیب سرنخ‌ها دو متهم 22 و 23 ساله را در این رابطه شناسایی و دستگیر کردند.
وی ادامه داد: سارقان در بررسی فنی پلیس به هفت فقره سرقت منزل و فروش وسایل سرقتی به مالخر اعتراف کردند و پرونده آنان برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارائه شد.
شهرستان لاهیجان در 40کیلومتری شرق مرکز گیلان قرار دارد.

** سنجش ید نمک در فروشگاه های آستارا آغاز شد
مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آستارا از آغاز سنجش میزان ید نمک های عرضه شده در فروشگاه ها و غذاخوری ها در راستای تامین امنیت غذایی خبر داد.
مجید میزانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میزان ید نمک به وسیله پکیج مخصوص و با چکاندن چند قطره محلول بر روی نمک مشخص می شود و مقدار تیرگی حاصل از ترکیب آنها معرف اندازه ید است.
وی افزود: ید برای سلامتی بدن لازم و مفید است اما اندازه آن باید معین و مطابق شاخص های بهداشتی و پزشکی باشد و با ارائه پکیج تشخیص ید به دهیاران، این کار لازم در روستاهای آستارا نیز انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: سنگ های بزرگ نمک که برای شوری غذا و نان در دیگ های برنج و خمیرگیر نانوایی ها ریخته می شود، فاقد ید و کاربرد آنها از نظر بهداشتی و غذایی ممنوع است.
میزانی بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط آستارا با جدیت به تشخیص ید نمک های عرضه شده در بازار و نانوایی ها اقدام می کنند و مردم نیز با همکاری در این زمینه، در تامین امنیت غذایی جامعه سهیم باشند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار