مدیر آبفای خرمشهر:
مدیر اداره امور آب و فاضلاب خرمشهر از افزوده شدن ۱۰۰ مترمکعب به آب غدیر این شهرستان در ایام اربعین خبر داد.
کد خبر: ۶۷۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 27 October 2018

غلامرضا پور جلالی اظهار کرد: طبق دستور استاندار خوزستان از ۴۸ ساعت پیش ۱۰۰ مترمکعب به سهمیه آب غدیر خرمشهر افزوده شد که در ایام اربعین با این ظرفیت موجود مشکل خاصی در مرز شلمچه برای تامین آب وجود ندارد.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای آبرسانی به مرز بین المللی شلمچه در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: اقدامات از دو ماه قبل و با احیا خط غدیر که در مسیر ۱۵ کیلومتری منتهی به شلمچه شکسته شده بود، آغاز شد.

مدیر آبفای خرمشهر از آبرسانی به تمام مواکب مستقر در مرز شلمچه خبر داد و اظهار کرد: در طول محل استقرار مواکب خط ۱۰۰ میلیمتری از خط اصلی انتقال منشعب شده است که در پی آن به هر ۴۵۰ موکب شلمچه متناسب با شرایط و ظرفیت و نیاز آنها انشعاب داده شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این خط اصلی که آبرسانی به مواکب مسیر شلمچه از میدان مقاومت تا موقعیت ها را انجام می دهند، یک خط ۲۰۰ میلیمتری آب را به مخازن ۳۰ هزار لیتری پایانه مرزی شلمچه می رساند که آب مورد نیاز محدوده پایانه و مواکب مستقر در آن را تامین می کند.

پورجلالی، حجم آب تولیدی برای شلمچه را ۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب اعلام کرد و گفت: روزانه ۴هزار و ۵۰۰ مترمکعب و متناسب با آب مینوشهر برای شلمچه، تولید، تصفیه و توزیع می شود.

وی از تولید آب بسته بندی و آب رسانی با تانکر به عنوان دیگر اقدامات برای تامین آب مواکب و زائران در ایام اربعین در شلمچه یاد کرد و ادامه داد: توسط شرکت مهندسین آب و فاضلاب روزانه ۱۰ هزار قالب آب بسته بندی ۲۵۰ سی.سی تولید و بین مواکب توزیع می شود؛ آب شیرین کن تصفیه خانه دیری فارم خرمشهر نیز آب با ای.سی ۲۵۰میکروموس تولید و در اختیار مواکب قرار می دهد.

مدیر آبفای خرمشهر همچنین از احداث ایستگاه تقویت فشار با ظرفیت ۱۰ هزار لیتر برای جلوگیری از افت فشار آب در شلمچه خبر داد و افزود: این ایستگاه برای اربعین احداث شده و هرساله برای این مراسم استفاده خواهد شد.

پور جلالی در ادامه به بحث فاضلاب شلمچه نیز اشاره کرد و گفت: ۱۲ سپتیک فاضلاب از جنس آجر و بتن در مسیر شلمچه وجود دارد که با افزایش تعداد دستگاه های مکش در سال جاری مشکل خاصی در زمینه جمع شدن فاضلاب در فضای پشت مواکب وجود ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: سال آینده و در پی اجرای طرح جامع منطقه آزاد قرار است سیستم تصفیه پیشرفته ای در مسیر جدید احداث شود که مشکل فاضلاب این محدوده را به طور کامل رفع خواهد کرد.

مدیر آبفای خرمشهر با بیان اینکه ایستگاه تقویت فشار و کانکس امور آب در شلمچه جنب موقعیت امیدیه جانمایی شده است، بیان کرد: مواکب داران می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل علاوه بر تماس با شماره تماس های اعلام شده به صورت حضوری به محل استقرار نیروهای آبفا مراجعه کنند تا نصبت به رفع سریع مشکل اقدام شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار