فرمانده انتظامی خوزستان:
فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در زمینه تردد زائران همه همکاران فعال و مرزهای استان تحت کنترل عملیاتی هستند.
کد خبر: ۶۷۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 27 October 2018

سردار حیدر عباس زاده اظهار کرد: فرماندهی انتظامی خوزستان به عنوان رئیس کمیته امنیتی ـ انتظامی ستاد اربعین استان از ماه ها قبل برنامه ریزی های مستمری برای تأمین نظم و امنیت زائران داشت؛ همچنین تمهیدات و پیش بینی های مورد نیاز در تمامی حوزه ها به ویژه زیرساختی، امنیتی، انتظامی، ترافیکی و کنترل جمعیت انجام شد.

وی افزود: این فرماندهی طرحی را تدوین و وظایف همه دستگاه های عضو مثل نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، مرزبانی، اداره کل اطلاعات و سایر دستگاه های عضو کمیته را به آنها ابلاغ کرد.

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه در شورای تأمین استان این طرح تصویب و به همه دستگاه های مربوطه اعلام شد، تصریح کرد: از ابتدای ورودی های خوزستان برنامه ریزی انجام و مواکب درون شهری و بین راهی را همکاری سپاه و بسیج توأمان با گشت های انتظامی تأمین امنیت می شوند.

وی عنوان کرد: حدود ۸۰۰ موکب در دو مرز را به طور کلی در اختیار نیروی انتظامی قرار داده و با اعلام نیاز به فرماندهی ناجا ۶ گردان نیرو از استان های دیگر در اختیار خوزستان قرار دادند.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: چهار گردان یگان ویژه و دو گردان تکاوری به استان خوزستان اعزام و سه گردان آنها در چذابه و مابقی در شلمچه مستقر شدند.

سردار عباس زاده گفت: ابتدای ماه صفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان در شلمچه و فرمانده قرارگاه پلیس راه استان نیز در چذابه مستقر شدند.

وی با اشاره به وجود ترافیک آرام و منظم در مرزهای خوزستان گفت: در زمینه تردد زائران نیز همه همکاران فعال و مرزها تحت کنترل عملیاتی هستند؛ همچنین امنیت عمومی برقرار است.

فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد: تا روز گذشته ۴۰۷ هزار زائر از مرزهای خوزستان گذر کرده بودند که این تعداد تا کنون به ۴۶۰ هزار نفر رسیده و پیش بینی می شود تا فردا به بیش از ۵۰۰ هزار نفر برسند.

سردار عباس زاده گفت: تا شنبه شاهد حضور چشمگیر زائران حسینی در مرزها هستیم و این موضوع از میزان ثبت نامی زائران قابل پیش بینی است.

وی یادآور شد: برخی زائران به صورت خانوادگی و انفرادی از استان های دیگر مراجعه و ویزا و روادید خود را از مراکز معتبر دریافت نکرده و انتظار دارند که نیروی انتظامی به خاطر زیارت آنها را قبول کند ولی این امکان وجود ندارد و حتی جمهوری عراق نیز برخوردهای شدیدی خواهند داشت.

فرمانده انتظامی خوزستان در پایان یادآور شد: تعدادی شرکت مورد تأیید عراقی هستند و شاید از نگاه زائران مراجعه کننده برخی ویزاها به هیچ وجه جعلی و تقلبی نباشند و این دوگانگی موجود از طریق مسئولان ملی در دست بررسی و حل است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار