معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به انتخاب همدان بعنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸ و برگزاری اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در آبان ماه و نیز مطالبات عموم شهروندان گفت: زیبنده و شایسته کهن شهر همدان نیست که در ورودی‌های شهر شاهد مناظر و چشم انداز‌های نامناسبی باشیم و در این راستا شهرداری همدان اقدام به ساماندهی صنوف مزاحم در سطح شهر نموده است.
کد خبر: ۶۷۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 27 October 2018

وحید علی ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری با توجه به انتخاب همدان بعنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸ و برگزاری اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در آبان ماه و نیز مطالبات عموم شهروندان بیان کرد: زیبنده و شایسته کهن شهر همدان نیست که در ورودی‌های شهر شاهد مناظر و چشم انداز‌های نامناسبی باشیم، وی افزود: در این راستا شهرداری همدان اقدام به ساماندهی صنوف مزاحم در سطح شهر نموده است.
به گزارش تابناک همدان، علی ضمیر با اشاره به مشکلات استقرار سنگ فروشان در بلوار امام خمینی (ره) گفت: در این مسیر شاهد فعالیت واحد‌های سنگ‌فروشی هستیم که وجود آنان ضمن تجاوز به حریم جاده، منظر شهری را تحت تاثیر قرار داده و نازیبایی بصری را ایجاد کرده است. 

وی تصریح کرد: با عنایت به فلسفه وضع بند ۲۰ قانون شهرداری‌ها که حمایت معنوی از مسکن و محل سکونت شهروندان و حفظ آرامش آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد و همچنین تبصره ۱ بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص عدم سد معبر در اماکن و معابر عمومی، تعداد ۲۴ واحد صنفی از ۴۵ واحد شناسایی شده سنگفروشی مستقر در بلوار امام (ره) اقدام به ایجاد مزاحمت، آلودگی سمعی و بصری و سد معبر برای شهروندان نموده اند، که با توجه به تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی در کمیسیون بند ۲۰ باید با حکم قضایی و با همکاری نیروی انتظامی جمع آوری و ساماندهی گردند.

علی ضمیر خاطر نشان ساخت: در بحث ساماندهی، تلاش بر خروج این گونه مشاغل از سطح شهر و محل سکونت شهروندان است، به این علت که اعتقاد داریم محل سکونت شهروندان باید عاری از هر گونه ناهنجاری بصری و آلودگی زیست محیطی باشد.

وی افزود: با تمام افرادی که جلوی محل کارگاه ساختمانی خود را با مصالح و ابزار مختلف می‌گیرند برخورد خواهد شد، چرا که این کار، تجاوز آشکار به حقوق جامعه و معابر عمومی است.

معاون خدمات شهری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت ساماندهی معابر و فضا‌های عمومی شهری اظهار داشت: ما در این زمینه پیشرفت‌های خوبی نیز داشتیم از جمله جمع آوری دست فروشان و بساط گستران گنجنامه که در محوطه‌ای مناسب در گنجنامه ساماندهی شده اند.

وی به انتقال پرنده فروش‌ها به مکان در نظر گرفته شده در محوطه پشت ترمینال سابق همدان اشاره و افزود: دیوارکشی این محوطه جهت بازارچه پرنده فروش‌ها در دستور کار شهرداری قرار دارد.

علی ضمیر به انتقال بساط گستران کهنه فروشان پیاده راه اکباتان به محوطه نظربیک بصورت موقت نیز اشاره کرد و افزود: با همکاری و اقدامات کارشناسی شده سازمان ساماندهی مشاغل شهری تعداد بازار روز‌ها جهت کلیه دستفروشان و بساط گستران سطح شهر همدان جانمایی و افزایش خواهد یافت.
 
وی در ادامه با اشاره به اقدامات واحد کنترل ساختماننیز گفت: گشت‌های سیار خودرویی و موتوری بصورت شبانه روزی و بدون وقفه اقدام به کنترل ساخت و ساز‌های غیر قانونی در محدوده، حریم و باغات حاشیه شهر نموده و با عوامل ساخت و ساز غیر مجاز بدون اغماز و تبعیض برخورد خواهند کرد. 

معاونت خدمات شهری شهرداری همدان در ادامه افزود: جمع آوری بیش از ۸۳۹۲ مورد سد معبر توسط واحد رفع سدمعبر، ۳۱۲۷ مورد صدور اخطاریه، ضبط لوازم، ابزار آلات و جمع آوری بیش از ۲۶۷ مورد مصالح ساخت و ساز غیر قانونی توسط واحد کنترل ساختمان، اجرای ۱۴ حکم تخریب و ۸۷ حکم پلمپ صادره از کمیسیون ماده صد توسط واحد اجرای احکام، اخذ ۷۵ مورد حکم تخریب، ۱۳ مورد حکم پلمپ و ۱۳۴ مورد تشکیل پرونده توسط واحد فنی از اقدامات شش ماهه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان می‌باشد.

وی در پایان یاد آور شد: کلیه اقدامات انجام شده معاونت خدمات شهری را بر حسب وظیفه ذاتی و قانونی طبق تبصره ۱ بند ۲ و بند ۲۰ ماده ۵۵ و ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها بوده که انجام هر چه بهتر این قوانین نیاز به همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی علی الخصوص دستگاه محترم قضایی، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، بهداشت، اصناف و نیز عموم شهروندان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار