سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تاکنون 18 هزار و 146 زائر جهت دریافت خدمات درمانی به بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان در منطقه شلمچه مراجعه کرده‌اند.
کد خبر: ۶۷۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 29 October 2018

شهرام مقام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از 25 مهرماه تاکنون 18 هزار و 146 زائر جهت دریافت خدمات درمانی به بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان در منطقه شلمچه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد بیمار، 17 هزار و 368 نفر به صورت سرپایی درمان و 778 نفر دیگر نیز به صورت موقت در این بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: 31 زائر نیز در این ایام توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر جهت ادامه درمان اعزام شدند.

مقام اظهار کرد: تنها در روز گذشته سه هزار و 748 بیمار به بیمارستان صحرایی این دانشکده در شلمچه مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و 478 نفر به صورت سرپایی درمان و 27 نفر دیگر نیز به صورت موقت در این بیمارستان بستری شدند. همچنین 31 نفر به تشخیص پزشک برای ادامه درمان توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان‌های سطح شهر اعزام شدند.

وی عنوان کرد: 268 مخزن آب برای زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه وجود دارد که تا روز گذشته 2 هزار و 474 بار کلرسنجی این مخازن انجام شده است. 125 مورد نیز نمونه‌‌برداری میکروبی صورت گرفته و در مجموع یک میلیون و 165 هزار و 500 لیتر آب گندزدایی شده است.

سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان به بازدید از تاسیسات رفاهی و کنترل مواد غذایی اشاره کرد و افزود : تا روز گذشته 765 مورد کنترل غذایی با دستگاه‌های پرتابل و 462 مرتبه بازدید از تاسیسات رفاهی (سرویس‌های بهداشتی و حمام) در مرز شلمچه انجام شده است.

وی از انجام یک هزار و 760 مترمربع سمپاشی و گندزدایی محیطی در مرز شلمچه خبر داد و افزود: تا روز گذشته 126 هزار و 537 نفر آموزش‌های بهداشتی را فرا گرفتند که از این تعداد حدود 300 نفر نیز نیازمند مراقبت سندرمیک بوده‌اند.

مقام افزود : از ابتدای ماه صفر تاکنون 131 مورد نمونه‌برداری از موارد مشکوک ابتلا به بیماری‌های منتقله از آب و غذا انجام و در 159 مورد پودر او.آر.اس به بیماران ارائه شد.

وی از مراجعه 860 نفر به پایگاه خدمات فوریت‌های مامایی مستقر در مرز شلمچه خبرداد و گفت: همچنین 136 زائر تا روز گذشته از خدمات دندانپزشکی در بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه بهره برده‌اند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار