در جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان مطرح شد:
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از افزایش سهمیه گوشت گرم گوسفندی استان خبر داد و گفت: با متخلفین طرح توزیع گوشت گرم باید به صورت جدی برخورد کرد تا دیگر شاهد چنین تخلفاتی در استان نباشیم.
کد خبر: ۶۷۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 29 October 2018
امید بن عباس مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از افزایش سهمیه گوشت گرم گوسفندی به استان خبر داد و گفت: با توجه به این که بحث گوشت وارداتی به استان، مباشرانی برای شهرستان ها تعیین شده، خوشبختانه سهمیه های بیشتری هم تامین شده است .
 
به گزارش"تابناک"؛ بن عباس با بیان این که برخی در توزیع گوشت گرم، تخلفاتی را انجام داده اند با تاکید بر برخورد با متخلفین طرح توزیع گوشت گرم، ارائه گزارش با مستندات مربوطه را به قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان خوزستان خواستار شد.
 
وی با اشاره به اعلام فراخوان از سوی توزیع کنندگان گوشت، با بیان این که نیازی به اعلام فراخوان از سوی قصابان وجود ندارد، تصریح کرد: تذکر کتبی به اتحادیه گوشت بابت فراخوان به قصابان داده شود، گوشت به مقدار کافی در بازار استان وجود دارد، این رفتارها باعث ایجاد حساسیت می شود و برخی هم از این فضا سوءاستفاده می کنند.
 
جانشین فرماندهی قرارگاه اقتصادی استان افزود: مباشرین موظف هستند گوشت را با خودروهایی که از استاندارد لازم برخوردارند و با رعایت الزامات بهداشتی کامل به درِ ورودی واحد صنعتی تحویل دهند.
 
وی همچنین ارائه حواله اقلام اساسی مثل مرغ و تحویل برنج به دانشگاه ها را نیز از اولویت های قرارگاه فرماندهی اقتصادی عنوان کرد .
 
بن عباس در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر ارائه گزارش بازرسی بندر امام خمینی (ره) مبنی بر وضعیت قیمت لاستیک، گفت: بازرسی ازبندرامام ازسوی بازرسی سازمان صنعت معدن وتجارت استان نیز صورت گیرد.
 
 مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، همچنین در خصوص نوع اطلاع رسانی اخبار قرارگاه فرماندهی اقتصادی خطاب به نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، گفت: کمیته اطلاع رسانی این قرارگاه به لحاظ محتوای خبرها با قرارگاه هماهنگ باشد  و اطلاع رسانی گسترده تر به جامعه صورت گیرد.
 
در ادامه ناصری نماینده سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان نیز گزارشی از توزیع گوشت گرم گوسفندی ارائه داد که بر اساس آن، در مهرماه سال جاری 7 محموله گوشت گرم وارد استان شده  و در هر محموله 6 تا 8 و نیم تن وارد شده جمعا 5/62 تن وارد استان خوزستان شده است که به جز شهرهای ایذه، باغملک، لالی و اندیکا، دیگر شهرستان ها سهمیه های گوشت گرم خود را به طور کامل دریافت کرده اند.
 
در گزارش صمت استان خوزستان آمده است؛ شهرستان های مسجدسلیمان، اندیمشک، امیدیه، آغاجاری و بیشترین سهمیه گوشت گرم را گرفته اند.
 
ناصری افزود: گوشت گرم وارداتی باعث کاهش قیمت 3 تا 4 هزار تومانی شده، اتحادیه درهفته گذشته اقدام به وارد کردن گوشت گرم کرد که به دلیل حجم زیاد توزیع در مناطق مشخص شده ستاد تنظیم بازار، در مناطقی غیر از مناطق مشخص شده نیز توزیع شد.
 
ساماندهی بازارچه ها، بخش دیگر جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان خوزستان بود که از سوی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گزارش جامعی از احداث بازارچه در 40 نقطه شهر اهواز ارائه شد.
 
علیرضا عالیپور گفت: تغيير الگوهاي سکونت در شهرها، باعث شده است که از يک سو نياز به مصرف محصولات ميوه و تره بار دو چندان شود و از سوي ديگر عرضه اين گونه محصولات به شهروندان تغيير کند، به گونه اي که ضرورت ارائه اين محصولات به صورت آسان، با قيمتي مناسب، نگهداري اصولي، جلوگيري از اتلاف آنها در فروشگاه هاي کوچک و پراکنده در سطح شهر و با برنامه ريزي همه جانبه کاملاً احساس شود، در اين رابطه راهکار تأسيس ميدان ها و بازارچه هاي برنامه ريزي شده ميوه و تره بار در سطح شهر مطرح شده است.
 
عالیپور با بیان این که میدان‌ها و بازارهای میوه و تره‌بار در یک تقسیم بندی کلی به سه گروه تقسیم می شوند؛ افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، شهر اهواز دارای 8 منطقه، 35 ناحیه شهری و 126 محله  است که به منظور سهولت دسترسی شهروندان به اجناس و اقلام سبدخانوار، باکیفیت مناسب و نرخ مصوب و خدمات رسانی کامل، احداث میدان های تره بار و بازارچه ها بر مبنای تقسیمات فوق در سه گروه برای این شهر در نظر گرفته شده است.
 
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در ادامه با اشاره به دستاوردهای احداث بازارچه ها در محله ها گفت: ارتقاء سطح سلامت شهروندان با نظارت و کنترل بهداشتی؛ عرضه محصولات تازه، باکیفیت و قیمت مصوب؛ دسترسی آسان شهروندان؛ کاهش هزینه ها، زمان، ترافیک و آلودگی هوا؛ اشتغال زایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم؛ دسترسی برابر، عادلانه و تقویت هویت محله ها و تأثیر در بهبود اقتصاد خانواده از جمله دستاورد احداث بازارچه ها است.
 
در ادامه این جلسه قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در امور اقتصادی برنامه ارائه شده از سوی شهرداری را کامل اما فاقد جذابیت سرمایه گذاری عنوان کرد.
 
یداله مهر علیزاده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان خوزستان گفت: برخی افراد دارای حکم، قرارگاه اقتصادی را جدی نگرفته اند و در جلسات حضور پیدا نمی کنند که اگر این روند ادامه پیدا کند، احکام افراد عضو قرارگاه لغو و افراد دیگری جایگزین می شوند.
 
مهر علیزاده به موضوع بازار و قیمت های نامتعارف آن در برخی خدمات پرداخت و با بیان این که بازار آرام شده اما برخی قیمت ها نامتعارف است به مساله گرانی بیش از حد بلیت های هواپیما اشاره کرد و گفت: تخلف ایرلاین ها درافزایش بها بلیت ها محرز است و بازرسی سازمان هواپیمایی نیز متخلف است.
 
وی با تاکید بر لزوم اعلام شکایت و دعوا، با بیان این که چارتر کردن و شناورسازی نامتعارف ممنوع است، تصریح کرد: بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به مساله ورود کند، مردم متضررشده و ناراضی هستند، بازرسی ها باید بیش از پیش انجام شود.
 
مهرعلیزاده اظهار کرد:تعداد 222 پرواز در شهریورماه انجام شده که بر اساس گزارش های دریافتی فرودگاه اهواز رتبه سوم کشور، و آبادان رتبه هشتم را داراست.
 
قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان خوزستان به استناد مصوبات جلسه شورای تامین استان خوزستان و برای پیگیری امور تنظیم بازار استان و رصد نیازهای مردم استان، تشکیل و مسئولیت آن به عهده حوزه معاونت هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان نهاده شد. این قرارگاه با اهدافی جهت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و علمی تشکیل شده است.
 
ایجاد امید و آرامش روحی در جامعه برای حصول اطمینان از دسترسی به موقع مردم به کالاهای اساسی 25 گانه (با دوام) مورد نیاز آنان،  شناسایی، رصد و تامین نیازهای اساسی بازار و مردم و بهره گیری از امکانات درون و برون استانی برای مقابله با تحریم، تامین، تخصیص و توزیع کالاهای مورد نیاز استان خوزستان، مقابله با اختلال در بازار کالا توسط افراد، بنگاه‌ها و اخلال‌گران اقتصادی از دیگر اهداف تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان خوزستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار