معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور بیان کرد:
معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور گفت: پارکینگ های مرزهای شلمچه و مهران باید آسفالت می‌شدند که انتظار می‌رود برای سال آینده این اتفاق رخ دهد.
کد خبر: ۶۷۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 31 October 2018

داریوش امانی اظهار کرد: از ابتدای سفر تاکنون از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه دو میلیون و ۳۶۲ هزار و ۶۵۱ زائر تردد داشتند که این تردد به صورت رفت و برگشت بوده است.

وی با اشاره به سهم یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۱۸۲ نفری مهران افزود: سهم شلمچه ۶۹۰ هزار و ۴۳۹ نفر و چذابه ۳۰۵ هزار و ۳۱ نفر بود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور تصریح کرد: خروج از شلمچه تقریبا ۵۰۷ هزار و ۹۰۳ نفر و ورود از این مرز نیز ۱۸۲ هزار و ۵۳۶ نفر بوده است. همچنین در چذابه خروجی ۳۳۱ هزار ۹۰۹ نفر بوده و در مقابل تاکنون ۷۳ هزار و ۱۱۳ نفر هم وارد شده اند.

امانی بیان کرد: تاکنون سهم حمل و نقل عمومی از جابجایی مسافر نزدیک به ۲۱ هزار و ۹۸۲ سرویس بوده که نزدیک به ۶۰۳ هزار ۸۳۴ نفر جابجایی مسافر را داشته ایم.

وی با اشاره به سهم ۳۸ هزار و ۳۴۷ نفری مرز چذابه ادامه داد: سهم شلمچه ۱۶۲ هزار و ۱۳۶ نفر و سهم مهران ۴۰۳ هزار و ۳۵۱ نفر بوده که توسط ۱۲ هزار ناوگان عمومی اتوبوس، مینی بوس و سواری انجام شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور خبر داد: در خصوص پارکینگ ها، زیرساخت ها امسال نبست به قبل خیلی بهتر و در مهران و شلمچه نیز افزایش پارکینگ داشتیم.

امانی بیان کرد: محوطه پارکینگ ها باید آسفالت می شد که با توجه به شرایط آب و هوایی پیش آمده این امر انجام نشد و امیدوار هستیم تا نواقص مرزهای مهران و شلمچه از جمله نواقص جاده ای و زیرساخت ها برای سال آینده برطرف شود.

وی یادآور شد: ظرفیت پارکینگ های اربعین مهران سال ۹۵ به میزان ۱۰۵ هزار خودرو، سال گذشته ۱۲۰ هزار و سال جاری مساحت پارکینگ ۱۰۰ هکتار بوده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور گفت: در شلمچه سال ۹۵ تعداد ۴۵ هزار خودرو، سال ۹۶ و ۹۷ تعداد ۵۴ هزار خودرو در ۷۰ هکتار بوده که این آمار هم اکنون در چذابه به ۳۷ هزار بوده است.

امانی با اشاره به هزینه ۳۰ میلیارد تومانی برای آمده سازی زیرساخت های مورد نیاز پایانه چذابه کرد: امسال شهرداری مهران نیز تعدادی دوربین پلاک خوان در پارکینگ این مرز نصب کرد تا این دوربین ها مشخص کنند مسافران و ناوگانی که از پایانه های مرزی عزیمت کرده اند از کدام استان ها هستند .

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار