رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان گفت: ماموران پاسگاه انتظامی امامزاده عبدالله در حین کنترل خودرو های عبوری موفق به کشف لاشه 9 قطعه پرنده تاکسیدرمی شده در جاده هندیجان به دیلم شدند.
کد خبر: ۶۷۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 03 November 2018

مصطفی حق زاده اظهار داشت: براساس بند ج ماده 10 قانون شکار و صید حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن ها ممنوع بوده و هر کس مرتکب این عمل شود به جزای نقدی یا حبس محکوم می شود.

وی گفت: این لاشه های تاکسی درمی شده از گونه های مختلف پرندگان مهاجر شامل طاووسک،ابیا،پری شاهرخ،سنگ گردان،زنبور خوار گلوخرمایی، سار،کاسکو بود و قصد داشتند آن ها را از استان های شمالی(گلستان) به استان های جنوبی(بوشهر) منتقل کنند که در شهرستان هندیجان توقیف شد.

وی با تقدیر و تشکر از دادستان عمومی و انقلاب هندیجان و ماموران انتظامی گلوگاه امام زاده عبدالله افزود: این فرد که با یک دستگاه سواری پراید اقدام به حمل لاشه این پرندگان نموده بود با تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

تاکسیدرمی یا آکنده سازی ، فن نگهداری درازمدت پیکر جانوران برای نمایش است.

در تاکسیدرمی بدن جانوران را تهی می کنند و با پرکردن بدن آنها با مواد مختلف آنها را به نمایش می گذارند که برخی موارد در موزه های تاریخ طبیعی این امر صورت می گیرد.

پاسگاه ایست بازرسی امامزاده عبدالله در 45 کیلومتری هندیجان از سمت استان بوشهر(شهرستان دیلم) قرار دارد.
شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار