در حاشیه افتتاح طرح پرورش ماهی و میگو با استفاده از زه‌آب نیشکر:
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: یکی از رسالت‌های شرکت نگاه محیطی زیستی به منطقه است و در این زمینه به دنبال آن هستیم تا علاوه بر بحث تثبیت کانون‌های ریزگردها، از آن‌ها برای تولید نیز استفاده کنیم.
کد خبر: ۶۷۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 31 October 2018

محمود شمیلی در حاشیه افتتاح طرح پرورش ماهی و میگو با استفاده از زه‌آب نیشکر در کشت و صنعت دهخدا اظهار کرد: تا مقطع کنونی در شرکت به دنبال این موضوع بودیم که سطح زیرکشت شرکت را به میزان تعریف‌شده برسانیم و خوشبختانه با توان و تخصص مجموعه به سطح زیر کشت مورد نظر دست پیدا کردیم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: سال گذشته به برنامه تعریف‌شده در بحث تولید شکر جامه عمل پوشاندیم و به بالاترین میزان تولید شکر که حدود 620 هزار تن شکر بود دست پیدا کردیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: در شرکت برنامه‌هایی تعریف شده بود تا علاوه بر تولید شکر محصولات دیگر نیز مانند الکل، نئوپان و... را اجرایی کنیم و در این زمینه گام‌های بسیار خوبی را نیز برداشته‌ایم.عرصه بسیار فراتر از چیزی است که در حال حاضر وجود دارد و به این دلیل به سوی فعالیت‌های غیر صنعتی مانند پرورش ماهی و میگو با استفاده از زهاب نیشکر رفتیم.

وی ادامه داد: طرح‌های پرورش ماهی و میگو که شاهد اجرا شدن آن‌ها در کشت و صنعت‌ها هستیم، طرح‌های پایلوتی هستند که قطعا در آینده در سطح وسیعی اجرایی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: یکی از رسالت‌های شرکت نگاه محیطی زیستی به منطقه است و در این زمینه به دنبال آن هستیم تا علاوه بر بحث تثبیت کانون‌های ریزگردها، از آن‌ها برای تولید نیز استفاده کنیم.

شمیلی اظهار کرد: قرار است طرح شورورزی را در کانون‌های ریزگرد در جاده اهواز به سمت خرمشهر اجرایی کنیم. بر اساس مطالعاتی که انجام گرفته، در برنامه است که کار را از اواخر امسال آغاز کنیم.

در ادامه نبی الله خون میرزایی اظهار کرد: در شرکت کشت و صنعت دهخدا پرورش میگو در استخرهای بتنی و سیستم گرم کننده آب انجام می‌شود که برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

وی افزود: پساب‌ها در خوزستان یکی از تهدیدهای جدی به شمار می‌روند اما در همین پساب‌ها، ظرفیت‌های خوبی برای اجرای طرح‌های آبزی‌پروری وجود دارد.‌در حال حاضر شرکت توسعه نیشکر در این زمینه دو گام موثر در جهت پرورش ماهیان گرمابی و میگو با استفاده از پساب نیشکر برداشته است.

وی بیان کرد: در شرکت کشت و صنعت دهخدا پرورش میگو در استخرهای بتنی و سیستم گرم کننده آب انجام می‌شود که برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

خون میرزایی تصریح کرد: در حال حاضر در خوزستان می توان یک دوره پرورش میگو در سال داشته باشیم اما سیستمی که با استفاده از استخر آب گرم در کشت و صنعت دهخدا طراحی شده است این امکان را فراهم می‌کند که پرورش میگو بیش از دو دوره در سال انجام شود.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: عملکرد توسعه نیشکر در بحث استفاده از زه‌آب مصداق تبدیل یک تهدید در استان به یک فرصت برای اشتغال و تولید و خودکفایی و رونق صادرات است.

وی بیان کرد: این طرح‌ها حاصل جلسات فنی و تخصصی نیشکر با اداره‌کل شیلات است که اکنون به صورت گام به گام در حال اجرا است.این طرح‌ها به صورت کامل علمی و کارشناسی شده است و محصولات حاصل از آن کاملا سالم هستند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار