مدیر پشتیبانی و امور شهری کشت و صنعت دهخدا:
مدیر پشتیبانی و امور شهری شرکت کشت و صنعت دهخدا با بیان این که زه‌آب نیشکر یک ظرفیت بالقوه شناخته نشده در استان بود که اکنون شناسایی شده است، گفت: در برنامه داریم تا با احداث حوضچه‌های خاکی و بتنی و با استفاده از زه‌آب تولیدی شرکت بحث پرورش ماهی و میگو را در دستور کار قرار دهیم تا علاوه بر رشد تولید، زمینه را برای ایجاد اشتغال مهیا کنیم.
کد خبر: ۶۷۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ 31 October 2018

شعبان نجف پور امروز 9 آبان ماه در حاشیه افتتاح طرح پرورش ماهی و میگو با استفاده از زه‌آب نیشکر در کشت و صنعت دهخدا اظهار کرد: از اواخر تیرماه امسال جلساتی را در دفتر شرکت کشت و صنعت دهخدا برگزار کردیم تا بحث پرورش ماهی و میگو در زه‌آب نیشکرهای کشت‌شده آزمایش شود.

وی با اشاره به این‌که در گذشته زه‌آب نیشکر به عنوان یک تهدید قلمداد می‌شد، افزود: با جلساتی که در اداره کل شیلات استان برگزار کردیم، تصمیم بر این شد در 5 حوضچه به وسیله زه‌آب نیشکر نسبت به پرورش ماهی و میگو اقدام کنیم.

مدیر پشتیبانی و امور شهری شرکت کشت و صنعت دهخدا تصریح کرد: در این زمینه در سه حوضچه بحث پرورش ماهی سی بس و در دو حوضچه دیگر نیز پرورش میگو وانامی را اجرایی کرده‌ایم. این گونه‌های در نظر گرفته‌شده، به آبی با شوری بالا نیاز دارند و در حوضچه‌های ما نیز آبی با چنین شرایطی وجود دارد و برای رشد مناسب است.

نجف پور ادامه داد: در حوضچه‌های سیمانی که در آن‌ها اقدام به پرورش ماهی و میگو کرده‌ایم، نمونه‌ها در طول 90 روز به اندازه‌ای رسیده‌اند که در حوضچه‌های خاکی رسیدن به چنین اندازه‌هایی حدود 120 روز به طول می‌انجامد.

وی خاطرنشان کرد: مساله‌ای که برای ما در بحث شورورزی دارای اهمیت است، این است که تهدید زه‌آب را به یک فرصت تبدیل کنیم و از آن برای رشد و تولید بهره بگیریم.

نجف پور با بیان این‌که زه‌آب نیشکر یک ظرفیت بالقوه شناخته‌نشده در استان بود که اکنون شناسایی شده است، گفت: در برنامه داریم تا با احداث حوضچه‌های خاکی و بتنی و با استفاده از زه‌آب تولیدی شرکت، بحث پرورش ماهی و میگو را در دستور کار قرار دهیم تا علاوه بر رشد تولید، زمینه را برای ایجاد اشتغال مهیا کنیم.

امروز 9 آبان ماه با حضور مدیرکل شیلات خوزستان و مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پروژه پرورش ماهی و میگو با زهاب نیشکر در شرکت کشت و صنعت دهخدا افتتاح شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار