رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبادان از صدور 20 پروانه اجرای نمایش در هفت ماهه ابتدای سال 97 خبرداد.
کد خبر: ۶۷۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 03 November 2018

فرهاد علوانی پورغراوی اظهار کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون پروانه 20 نمایش در این اداره صادر شده که از این تعداد پنج نمایش خیابانی و 15 نمایش صحنه‌ای است.

وی افزود: در نمایش‌های خیابانی 2 نمایش با حضور در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر حائز رتبه شدند و سه نمایش نیزمذهبی و راوی حادثه کربلا در ایام محرم بودند.

علوانی تصریح کرد: نمایش‌های خیابانی شامل هیچ کس به کارگردانی بهنام کاوه گویی، جنگ‌زده به کارگردانی لیلا یدالله‌زاده، تکیه دین شاه به کارگردانی مهدی پرویش، بزنگاه ابلیس به کارگردانی رضا چوپان در هیات اباعبدالله الحسین (ع) اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای 20 نمایش صحنه‌ای طی هفت ماه گذشته در آبادان خاطرنشان کرد: در اجرای نمایش‌های صحنه‌ای چهار نمایش برای مخاطب کودک و نوجوان تولید شده بود که شامل کنسرت عروسک‌ها به کارگردانی مرحوم مهدی پورشعبان، حسنی به کارگردانی ندا اعتمادکیا، خاله غزی به کارگردانی مهدی پرویش و حسنی نگو یه دسته گل به کارگردانی ندا اعتماد کیا می‌باشد.

وی به سایر نمایش‌های صحنه‌ای اشاره کرد و افزود: جنجال در عید به کارگردانی علی حقیقت، عامدانه ـ عاشقانه ـ قاتلانه به کارگردانی مهدی پرویش، منگیت به کارگردانی مهرداد معماری، نقل عاشقی به کارگردانی مرحوم مهدی پورشعبان، کمدی ارتفاعات به کارگردانی رضا چوپان، سردار سوختن به کارگردانی علی غلامی (که در جشنواره نفت نیز حضور داشت)، من ونگوک شدم به کارگردانی ندا اعتمادی‌کیا، پروانه بر ناقوس به کارگردانی ولید نعیمی، جن‌گیر به کارگردانی رضا چوپان، درون پیراهن یحیی به کارگردانی سهراب میثمی و نمایش زندگی در زندگی به کارگردانی علی حقیقت مجوز فعالیت خود را در این هفت ماه دریافت کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبادان اظهار کرد: هر کدام از نمایش‌های ذکر شده بین 10 تا 20 روز اجرای عمومی در سطح شهرستان برگزار کرده‌اند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار