بلوک ٣١.۶ درصدی شرکت فولاد اکسین خوزستان، در مزایده دیروز سازمان خصوصی سازی به قیمت ۴۶٠ میلیارد تومان به فروش رسید.
کد خبر: ۶۷۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴ 01 November 2018
بلوک ۳۱.۶ درصدی شرکت فولاد اکسین خوزستان شامل یک میلیارد و ۴۲۲ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۰۷ سهم به قیمت پایه هر سهم ۲۱۳۱ ریال و ارزش کل پایه ۳ هزار و ۳۱ میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۵۱۷ ریال دیروز (دوشنبه) توسط سازمان خصوصی سازی روی میز مزایده رفت، که این بلوک فولادی به قیمت ۴۶۰ میلیارد تومان به فولاد مبارکه رسید.
 
پیش از این زمان شرکت های دیگر شامل شرکت های خوزستانی خواستار خرید سهام فولاد اکسین شده بودند اما فولاد مبارکه با شرکت در این مزایده و پیشنهاد بالاترین قیمت عملا صاحب ۳۱.۶ درصد سهام فولاد اکسین شد.
 
واگذارى شركت فولاد اكسين خوزستان به فولاد مباركه اصفهان
 
به لطف معنادار سازمان خصوصى سازى و در سايه سكوت استاندار خوزستان و بى توجهى نمايندگان اهواز و مجمع نمايندگان استان، ٣١/٦ ٪‏‏ سهام فولاد اكسين خوزستان به فولاد مباركه اصفهان واگذار شد.
 
نام اين كارخانه استراتژيك كه در ايام اخير با حاشيه هايى از سوى مقامات وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعى و يكي از سهامداران آن يعني شركت سرمايه گذارى صندوق بازنشستگى كشورى همراه بود اين مرتبه نيز با خبر فروش سهامش به خارج از استان خبر ساز شد.
 
اين در حالى است كه فروش سهام شركت هاى دولتى يك استان به استان ديگر خارج از عرف بوده و در طول تاريخ حتى يك درصد از سهام شركت هاى دولتى استان اصفهان به ديگر استان ها واگذار نشده است. اين اقدام منجر به خروج سرمايه هاى اين كارخانه به اصفهان و سرازير شدن مديران اصفهانى به فولاد اكسين خواهد شد.
 
بديهى است كه اين اقدام عجيب سازمان خصوصى سازى در آينده بخش صنعت خوزستان موثر خواهد بود و از اين پس بجاى استفاده از نيروهاى بومى شاهد حضور بيش از پيش نيروى كار در قالب هيات مديره، مدير، مهندس و پيمانكار از استان اصفهان در خوزستان خواهيم بود.
در اين ميان توقف پروژه فولادسازى اكسين  كه احداث آن توسط هيات دولت به تصويب رسيده دور از ذهن نيست، اين پروژه بيش از ١٠٠٠ نفر اشتغالزايى مستقيم و ٥٠٠٠ نفر غير مستقيم را به ارمغان مى آورد.
 
بى تفاوتى شك برانگيز بانك ملى كه سرمايه اش را به قيمت ناچيز و به ارزش ريالي و كارشناسي ٥ سال گذشته به حراج گذاشته و حدود ٣٢٪‏‏ سهام فولاد اكسين خوزستان را به فولاد مباركه اصفهان واگذار كرده نيز در اين ميان مساله قابل تامل و با اهميتى است كه بررسى نهادهاى نظارتى را مي طلبد. مردم استان خوزستان پس از سالها تحمل صدمات دوران جنگ تحميلى، آلودگى و بي آبى، انتقال آب كارون به اصفهان ، حملات تروريستي  و معضل ريزگردها، اكنون نيز در معرض بى تدبيرى سازمان خصوصى سازى و سكوت استاندار،نمايندگان اهواز ومجمع نمايندگان استان در مجلس شوراى اسلامى قرار گرفته اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار