دبیر و سخنگوی رئیس ستاد اربعین خوزستان با بیان اینکه تاکنون 450هزار زائر اربعین حسینی از طریق گذرگاه های مرزی چذابه وشلمچه وارد کشور شده اند ، پیش بینی کرد تا فردا جمعه بیش از 90درصد کل زائرانی که از این 2 مرز به کشور عراق عزیمت کرده اند به کشور بازگردند.
کد خبر: ۶۷۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 02 November 2018

رضا نجاتی افزود: همان طور که پیش بینی می شد روزهای سه شنبه و چهارشنبه اوج بازگشت زائران به کشور از طریق مرزهای چذابه وشلمچه بود و هم اکنون نیز ورود زائران اربعین حسینی به میهن اسلامی به صورت روان و منظم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین(یکم تا بیستم صفر) در مجموع حدود 800هزار زائر از 2 گذرگاه مرزی چذابه وشلمچه به شهرهای مقدس عراق و به منظور حضور در یوم الله راهپیمایی عظیم اربعین وارد کربلا شدند افزود: به لطف الهی هر سال نسبت به قبل، پذیرایی و استقبال از زائران به لحاظ کمی و کیفی بهتر و گسترده تر می شود.

نجاتی با بیان اینکه همه امکانات مورد نیاز زائران در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه به صورت شبانه روزی ارایه می شود افزود: در شهرهای مسیر نیز امکانات مردمی برای پذیرایی و استقبال خودجوش از زائران عزیز وجود دارد.

سخنگوی ستاد اربعین خوزستان افزود: بخش مهمی از حجم پذیرایی از زائران اربعین حسینی توسط مواکب مردمی در اطراف پایانه های مرزی چذابه وشلمچه انجام شد و دستگاه های اجرایی خوزستان و استان های معین تنها زیرساخت های مورد نیاز را فراهم کردند.

نجاتی ، میزبانی مردم خوزستان از زائران اربعین را عنایتی الهی و افتخاری ماندگار توصیف و ابراز امیدواری کرد در سال های آینده حجم پذیرایی و خدمت رسانی به زائران عزیز بیشتر شود و همه نیازهای آنان را پوشش دهد.

وی همچنین از برخی کمبودها و مشکلات از زائران اربعین حسینی عذرخواهی کرد.

بیش از یک هزار موکب در اطراف پایانه های مرزی شلمچه و چذابه ، مسیرهای تردد و ورودی و خروجی به استان خوزستان توسط مردم ولایت مدار و عاشق راه و رسم حضرت سیدالشهدا(ع) برپا شد.

هنوز هم بسیاری مواکب مردمی همچنان مشغول خدمت رسانی خالصانه به زائران بازگشته از کربلای معلی و نجف اشرف هستند.

گذرگاه های مرزی چذابه وشلمچه در خوزستان و مهران در استان ایلام سه کانون اصلی و رسمی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: اربعین97 ، مرز شلمچه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار