مدیرکل بهزیستی ایلام:
مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: تاکنون 230 زائر گمشده در مرز مهران توسط ستاد گمشدگان بهزیستی مستقر در مرز ساماندهی و به خانواده ها یا همراهان ملحق شده اند.
کد خبر: ۶۷۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 03 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ زهرا همتی افزود: گزارش گم شدن این تعداد زائر از ابتدای فعالیت این ستاد اعلام شده که توسط کارکنان بهزیستی مستقر در مرز تحویل خانواده هایشان شدند.

وی تحویل 20 پاسپورت گمشده به صاحبان، تحویل شماری کارت ملی و وسایل شخصی گمشده زائران و پخت و توزیع غذای گرم از دیگر فعالیت های این اداره کل در اربعین امسال برشمرد.

وی با اشاره به مسئولیت بهزیستی در ستاد ساماندهی زائران گمشده در ایام اربعین، اظهار کرد: بهزیستی مکلف به ساماندهی زائران گمشده و نگهداری از آنها تا زمان تحویل به همراهان آنان است.

مدیرکل بهزیستی ایلام همچنین از ارائه خدمات توانبخشی به زائران توانخواه و سالمند اربعین حسینی در مرز مهران توسط این سازمان بصورت رایگان خبر داد و یادآور شد: وسایل توانبخشی از قبیل واکر و عصا بصورت رایگان بین سالمندان و توانخواهان توزیع می شود و ویلچر نیز در صورت نیاز بصورت امانی در اختیار آنها قرار می گیرد.

همتی همچنین از استقرار تیم توانبخشی بهزیستی در مرز مهران برای خدمات دهی به زائران سالمند و معلول خبر داد و تاکید کرد: از طریق این تیم علاوه بر خدمات فیزیوتراپی با حضور رابط ناشنوایان خدمات لازم به زائران جامعه هدف ارائه می شود.

وی همچنین از استقرار تیم فوریت های اجتماعی 123 این سازمان در مرز مهران خبر داد و افزود: روانشناسان بهزیستی نیز در این تیم خدمات لازم را در صورت نیاز به زائران ارائه خواهند کرد.

اداره کل بهزیستی استان ایلام در اربعین سال گذشته به عنوان مسئول ستاد گمشدگان بیش از 40 زائر گمشده را به خانواده هایشان تحویل و خدمات مختلف توانبخشی و اجتماعی را در کنار موکب های پذیرایی به زائران اباعبدالله (ع) ارائه کرد.

65 درصد کل زائران اربعین 97 از طریق مرز بین المللی مهران راهی عتبات عالیات شده اند.

امسال یک میلیون و 150 هزار نفر در مسیر رفت و بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر نیز در مسیر بازگشت مرز مهران را برای تردد انتخاب کردند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار