شمیلی خبرداد:
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: علی‌رغم این‌که امسال با سه شاخص شدید خشکسالی، بی آبی و کاهش شدید کیفیت آب مواجه بودیم اما موفق شدیم تا تولید نیشکر در واحد سطح را تا 20 تن افزایش دهیم.
کد خبر: ۶۷۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 03 November 2018

محمود شمیلی اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر در بحث تولید شکر در سال گذشته موفق به جابه‌جایی رکورد تولید شکر شد و در این زمینه شرکت‌های مجموعه تا آستانه ظرفیت اسمی خود شکر تولید کردند.

وی با اشاره به شرایط خشکسالی که امسال وجود داشت، افزود: شدت شاخص خشکسالی که در سال 97 تعریف شده، سه برابر بیشتر از خشکسالی بود که در سال 88 تجربه کردیم. همچنین در این زمینه در بحث کمیت و کیفیت آب نیز با مشکلات متعددی مواجه بودیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان این‌که با توجه به شرایط خشکسالی پیش آمده، پیش‌بینی می‌کردیم که نتوانیم محصول مناسبی را برداشت کنیم، تصریح کرد: تلاش‌های بسیاری در مجموعه انجام گرفت که نتیجه آن، افزایش تولید نیشکر در واحد سطح در مقایسه با دوره خشکسالی قبلی بود.

شمیلی ادامه داد: در این زمینه عملکرد در واحد سطح در سال 88 حدود 40 تن بود که این عدد امسال به 60 تا 65 تن نیشکر در هکتار رسید و بر اساس برآوردهای انجام‌گرفته تولید نیشکر در واحد سطح امسال 20 تن بیشتر از سال 88 است.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم این‌که امسال با سه شاخص شدید خشکسالی، بی آبی و کاهش شدید کیفیت آب مواجه بودیم اما موفق شدیم تولید نیشکر در واحد سطح را تا 20 تن افزایش دهیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار