برای چندمین هفته متوالی؛
جمعی از شرکت کنندگان در آزمون استخدامی پالایشگاه بیدبلند بهبهان برای چندمین هفته متوالی با تجمع در حاشیه برگزاری نمازجمعه این شهرستان خواستار پاسخگویی مسئولان این پالایشگاه شدند.
کد خبر: ۶۷۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 04 November 2018

جمعی از شرکت کنندگان در آزمون استخدامی پالایشگاه بیدبلند2 مدت هاست نسبت به آنچه بی عدالتی در نحوه برگزاری آزمون و پذیرفته شدگان می خوانند، اعتراض دارند و خواستار رفع این نواقص و ابهامات هستند.

پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس که تامین کننده میعانات گازی خاورمیانه محسوب می‌شود و در شهرستان بهبهان قرار دارد 29 تیرماه سال جاری برای جذب نیروی کار موردنیاز اقدام به برگزاری آزمون در 2 شهرستان بهبهان و کلانشهر تهران کرد که پس از اعلام نتایج این آزمون موجی از اعتراض جوانان بومی بهبهان به نحوه برگزاری آزمون، سوالات و پذیرفته شدگان به راه افتاد.

سعید محلی یکی از این جوانان شرکت کننده در آزمون گفت: برای چندمین بار در ماه گذشته در حاشیه نمازجمعه بهبهان جمع شده ایم تا صدایمان به گوش مسئولان برسد.

این فرد ادامه داد: ما تا ارائه پاسخ های قانع کننده از سوی مسئولان پالایشگاه بیدبلند به تجمعات خود ادامه می دهیم زیرا معتقدیم در نحوه برگزاری آزمون و اعلام اسامی پذیرفته شدگان شفافیت وجود ندارد.

شمس الدینی یکی دیگر از این افراد با انتقاد از عدم حضور مسئولان در تجمع این جوانان و ندادن پاسخ های قانع کننده گفت: پیگیری های بسیاری برای گرفتن کارنامه آزمون و مشاهده درصدها انجام دادیم اما از دادن کارنامه هم دریغ کردند و پس از آن تعدادی از جوانان به تهران مراجعه کردند که در آنجا تنها به انها گفته شد رتبه شما کمتر از حدمجاز بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر سوالات آزمون استخدامی از سوالات سخت کنکور ارشد 95 و 96 بوده است به طوریکه با مقایسه کارنامه های رتبه برتر همان 2 سال نیز مشخص شد که حتی انها نیز به تعداد بالایی از سوالات سخت پاسخ نداده اند.

این اعتراضات درحالی برگزار می شود که مسئولان پالایشگاه بیدبلند معتقدند سهمیه اختصاص داده شده به نیروهای بومی بهبهان برای استخدام در این پالایشگاه از طریق آزمون گرفته شده 30 درصد است.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه 'بیدبلند خلیج فارس' پیشتر به ایرنا گفته بود: برخی از اعتراضات نیز به نحوه سوالات آزمون بود که دانشگاه امیرکبیر به عنوان مرجع معتبر علمی که سابقه بسیاری در برگزاری آزمون های استخدامی دارد باید پاسخگوی نحوه طراحی سوالات باشد.

هدایت الله درخشنده اظهار داشت: به معترضان گفته شد که درخواست های خود را به صورت مکتوب به ما ارائه دهند تا مطالبات آنها بررسی شود.

بخشی از اعتراضات نیز به سولات این آزمون بود که دانشگاه امیرکبیر به عنوان مجری برگزار کننده این آزمون در جوابیه ای نوشته بود: آزمون استخدامی پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس در تاریخ 29 تیر 1397 در سلامت کامل و تحت کنترل‌های امنیتی فراوان انجام شد. در این آزمون تعداد 13هزارو 138 نفر ثبت نام کرده‌اند که حدود 9هزار و 500 نفر از این تعداد در آزمون مذکور شرکت کردند.

بر پایه این اطلاعیه از این تعداد هفت هزار و 558نفر خوزستانی بوده که نزدیک به 60 درصد کل شرکت‌کنندگان را شامل می‌شوند که با توجه به ضریب امتیازات ویژه 1.15 برای استان خوزستان و 1.30 برای شهرستان بهبهان امکان پذیرش نیروهای بومی بسیار بالا است.

این دانشگاه در پاسخ به اعتراض جوانان مبنی بر سخت بودن تمام سوالات و استفاده از سوالات کنکور 95 و 96 آورده است: درجه سختی در آزمون‌ها نسبی بوده و بسته به اینکه چه درصدی از سوالات پاسخ داده می‌شود و نمودار پاسخگویی سوالات به چه صورت است با الگوریتم‌های استاندارد نمره تراز محاسبه می‌شود.

در ادامه آمده است کلیه این فرآیندها ماشینی بوده و برای همه شرکت‌کنندگان به‌صورت یکسان اعمال می‌شود از این رو شرکت کنندگان فقط با یکدیگر مقایسه می‌شوند. همچنین لازم به ذکر است که در اطلاعیه آزمون در سایت شرکت منابع آزمون اعلام شده و خارج از منابع مذکور سوال داده نشده است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار