رییس بیمارستان گلستان اهواز خبر داد:
رییس بیمارستان گلستان اهواز از پذیرش سالانه بیش از دو هزار بیمار سرطانی جدید در مرکز رادیوتراپی و آنکولوژی این مرکز خبر داد.
کد خبر: ۶۷۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 05 November 2018

دکتر محمدعلی شیخی اظهار کرد: حجم بیماران مراجعه‌کننده به دپارتمان کلینیکال انکولوژی بیمارستان گلستان اهواز، به طور چشمگیری در حال افزایش است و در اين مركز علاوه بر ارائه خدمات به بيماران خوزستانی، بيمارانی از استان‌های بوشهر، لرستان، كهكيلويه و بويراحمد و ایلام هم پذيرش می‌شوند.

وی گفت: همچنين علاوه بر بیماران خوزستانی و استان‌های مجاور، از کشور عراق نیز بیمارانی به این مرکز ارجاع داده می‌شوند که شامل ۲۰ تا ۳۰ درصد کل بيماران هستند و این بیانگر اهمیت مرکز پرتودرمانی بیمارستان گلستان است.

رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: حضور اساتید پرتودرمانی و سرطان‌شناسی و همچنین دارا بودن بخش‌های رادیوتراپی(پرتودرمانی)، شیمی‌درمانی(دارو درمانی) و براکی‌تراپی(پرتودهی داخلی)، بیمارستان گلستان اهواز را به مهم‌ترین مرکز در جنوب غرب کشور بدل کرده است.

شیخی ادامه داد: شیمی‌درمانی یکی از شیوه‌های رایج برای درمان انواع سرطان‌هاست. در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار مورد شیمی‌درمانی و همچنین حدود ۲۴ هزار مورد پرتودرمانی در این مرکز انجام شده است.

وی تصریح کرد: بخش پرتودرمانی بیمارستان گلستان اهواز، هم‌اکنون دارای سه دستگاه شتاب‌دهنده خطی پر انرژی، یک دستگاه پیشرفته براکی‌تراپی، بخش دُزیمتـری(محاسبات فیزیکی پرتوها)، تعداد ۵۰ تخت شیمی‌درمانی و هفت درمانگاه تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی است.

رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: پرتودرمانی یا به وسیله دستگاه‌های تابش دهنده پرتو از فاصله نزدیک و داخل بدن، در شیوه براکی‌تراپی و یا با فاصله حدود یک متر توسط تابش‌دهنده‌های خارج بدن، مانند شتاب‌دهنده انجام می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز افزود: در روش براکی‌تراپی، در حین انجام عمل جراحی و یا درون حفره‌های بدن، یک چشمه رادیواکتیو در مجاورت تومور سرطانی قرار می‌گیرد.

شیخی گفت: پروژه ساخت بخش جدید و بزرگ بستری شیمی‌درمانی، در طبقه فوقانی بخش فعلی رادیوتراپی در حال اجراست و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بیمارستان گلستان اهواز نیازمند بودجه‌های فرا استانی است، تصریح کرد: دستگاه‌هايی كه در مركز پرتو درمانی بيمارستان گلستان اهواز استفاده می‌شوند از بهترين مدل‌ها هستند و نوع درمان در اين مركز هيچ تفاوتی با مراكز پرتو درمانی موجود در تهران ندارد، در نتيجه ن ازی به مراجعه بيماران به خارج از استان نيست اما با توجه به محدودیت‌های شدید اقتصادی اخیر، تعمیر و نگهداری این تجهیزات و امکانات، هزینه‌های بسیار سنگین را شامل می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار