اهالی 12روستای اندیکا برای احداث یک پل 110متری در انتظار وعده های مسئولانی هستند که از مدتها پیش وعده ساخت آن را داده اند اما هنوز به قول خود عمل نکرده اند.
کد خبر: ۶۷۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 07 November 2018

هر ساله با آغاز فصل بارندگی و به جریان افتادن 2رودخانه فصلی به نام'سرحونی'و'دره شیرون' در مسیر دسترسی روستاها،راه ارتباطی حدود 12روستای بخش چلو شهرستان اندیکا مسدود می شود.

سال ها از وعده های مسئولان برای احداث پل ارتباطی در این منطقه می گذرد و هر سال داستان تکراری مسدود شدن راه ارتباطی روستاها مرور می شود.

رییس شورای اسلامی روستای چال سنگا از توابع شهرستان اندیکا در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید:در فصل بارندگی به ویژه نیمه دوم پاییز و و فصل زمستان تردد وسایل نقلیه به جز تراکتور و خودروهای شاسی بلند امکانپذیر نیست.

رضا صادقی ادامه می دهد:طغیان این دو روخانه علاوه بر اختلال در تردد تاکنون حوادث جانی و مالی زیادی داشته که از جمله آن می توان به غرق شدن 2 سرنشین یک دستگاه تراکتور در اسفند ماه 1383و سقط جنین یک زن باردار در سال گذشته اشاره کرد.

شعبان صادقی یکی از اهالی روستای پایراه منار اندیکا نیز در این زمینه گفت: زمستان پارسال با مسدود شدن راه ارتباطی این روستاها فرماندار وقت به همراه تعدادی از مسئولان شهرستان از این محل بازدید کرد و مقرر شد مبلغ چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده برای بهسازی جاده رگ منار به عنوان جایگزین این مسیر در فصل زمستان اختصاص دهند اما بعد از تغییر فرماندار این موضوع تاکنون به نتیجه نرسیده است.

صادق صادقی یکی از اهالی روستای چال منار نیز می گوید:بیشتر این 12روستا فاقد امکانات اولیه زندگی هستند و تنها دلخوشی ما وعده های مسئولان است که آن هم تاکنون بیشتر در حد حرف بوده و به عمل نرسیده است.

بخشدار چلو نیز ضمن تایید مشکل اهالی این روستا ها گفت: در سفر اخیر استاندار خوزستان به بخش چلو مصوب شد تا این پل توسط اداره کل امور عشایر خوزستان احداث شود.

سعید بلدی می گوید:تاکنون در این زمینه عملا اقدامی انجام نشده و همچنان پیگیر حل این مشکل هستیم.

وی اضافه کرد: این رودخانه ها در مسیر کوچ پاییزه و بهاره عشایر نیز هستند که گاهی به دلیل طغیان رودخانه ها شاهد تلفات دامی بوده ایم.

مدیرکل امورعشایر استان خوزستان نیز اظهارداشت: با دستور استاندار خوزستان اعتبار این پروژه تامین و برای انتخاب پیمانکار به مناقصه رفته است.

علی رحم کریمی افزود: تنها مانع ساخت این پل ماده 23 است که استعلامات مورد نیاز برای مطرح شدن این موضوع در کمیسیون مربوطه ارائه شده است.

وی ادامه داد:در سال جاری پروژه احداث پل کلید می خورد و قرار است ظرف دو سال به پایان برسد.

وی گفت:بهسازی جاده رگ منار نیز به عنوان جاده جایگزین تا بعد از احداث پل در سال جاری از محل اعتبارات ارزش افزوده انجام می شود.

شهرستان اندیکا به سه بخش مرکزی ،چلو و آبژدان تقسیم شده و در 186 کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار