مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه حدود 40 کودک در منطقه مدو آرپناه و 15 دانش‌آموز در منطقه‌ای به فاصله هفت ساعت از منطقه مدو آرپناه که فاقد معلم و مدرسه بودند، شناسایی و پنج معلم به این مناطق صعب‌العبور اعزام شدند، گفت: برای انتقال کانکس‌های تهیه شده برای این دانش‌آموزان نیازمند همکاری مسوولان هستیم.
کد خبر: ۶۷۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 07 November 2018

حمید قنبری اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته به منظور پوشش حداکثری مناطق محروم و دورافتاده و جذب کودکان بازمانده از تحصیل با توجه به دستور مدیرکل آموزش و پرورش استان مبنی بر اینکه هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل کمبود امکانات از تحصیل بازماند، از منطقه مدو آرپناه در منطقه مرزی خوزستان و لرستان بازدید کردیم. با وجود 40 کودک، این منطقه صعب‌العبور سالیان طولانی فاقد مدرسه و معلم بود و دانش‌آموزان ناچار بودند برای رسیدن به مدرسه حدود 12 ساعت مسیر را پیاده‌روی کنند.

وی ادامه داد: این موضوع را در چندین جلسه استانی مطرح کردیم که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، مردم عشایری این منطقه از امکانات محروم هستند؛ به همین دلیل مدیران محترم کمیته امداد استان خوزستان و مدیرکل امور عشایری اعلام آمادگی کردند که از این منطقه بازدید و نیازهای مردم را رفع کنند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: منطقه مدو آرپناه واقع در مرز خوزستان و لرستان است و مردم این منطقه برای رفع نیازهای خود مسیر دو روزه را طی می‌کنند تا به دزفول برسند. در این منطقه علاوه بر کودکان، افرادی که از تحصیل باز مانده‌اند نیز علاقه زیادی به ادامه تحصیل داشتند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه یکی از خیرین از استان بوشهر اعلام آمادگی کرد تا دو کانکس برای دانش‌آموزان منطقه مدو آرپناه تهیه کند اما به‌دلیل صعب‌العبور بودن و نبود مسیر هموار، نیاز به بالگرد برای جابه‌جایی کانکس وجود دارد که هزینه بالگرد هم بسیار زیاد است و این موضوع اراده و تلاش مدیران استانی را می‌خواهد تا همانند استان لرستان که تاکنون حدود 40 دستگاه کانکس را با بالگرد به مناطق صعب‌العبور منتقل کردند، بتوان این کانکس‌ها را به منطقه مدو آرپناه منتقل کرد.

قنبری تاکید کرد: با توجه به هزینه بالای انتقال کانکس توسط بالگرد، از مدیران و مسوولان ذیربط در قرارگاه خاتم‌الانبیاء و استانداری می‌خواهیم تا دستورات لازم را برای انتقال این کانکس‌ها بدهند. با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه مدو آرپناه، استفاده از مدارس چادری امکان‌پذیر نیست و دانش‌آموزان ناچارند در منازل خود و خانه‌های گلی و سنگی که خطرناک و ناایمن هستند، درس بخوانند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: علاوه بر منطقه مدو آرپناه، حدود 15 کودک بازمانده از تحصیل در منطقه‌ای دیگر به فاصله حدود هفت ساعت از منطقه مدو آرپناه وجود دارند که حدود 30 سال است بدون معلم و مدرسه هستند که ما یک معلم را به این منطقه و چهار معلم را به منطقه مدو آرپناه اعزام کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: علی‌رغم اقدامات صورت گرفته از طریق دولت و احداث حدود 100 مدرسه در مناطق عشایری استان خوزستان، از مدیران، مسئولین استانی و خیرین می‌خواهیم که برای رفع مشکلات مدارس عشایری همکاری کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: مدارس کانکسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار