با حضور مردم و مسئولان آبادان صورت گرفت:
با حضور جمعی از مسئولان و دوست داران حیوانات، نخستین سایت زنده گیری، عقیم سازی و قرنطینه سگ های ولگرد خوزستان در آبادان افتتاح شد.
کد خبر: ۶۷۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 06 November 2018

شهردار آبادان در این مراسم گفت: حجم انجام این کار و اهمیت آن در افق پیش بینی شده بسیار بالا است.

حسین حمید پور افزود: با حمایت و پیگیری جدی فرمانداری و همراهی یکی از سمن های دوستدار حیوانات این سایت در وسعتی معادل یک هزار مترمربع و هزینه کرد ۲۰۰ میلیون تومان در بدو کار راه اندازی شد.

وی اظهار کرد: سمن دوستدار حیوانات طرف قرارداد ما است که پس از زنده گیری سگه ای ولگرد و انتقال آن به این سایت نسبت به عقیم سازی آنها اقدام می کند و پس از گذراندن دوره نقاهت آنها به محیط خارج از شهر منتقل و در آنجاها رها سازی می شوند، امید می رود تا هر چه سریعتر محیط شهری از خطر وجود این سگ ها پاک شود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۸ هزار قلاده سگ ولگرد در سطح شهرستان آبادان وجود دارد، تصریح کرد: در ابتدا، کار را با عقیم سازی ۲۰ قلاده سگ در روز آغاز می کنیم و در ادامه این رقم را به ۵۰ قلاده سگ در روز می رسانیم.

وی یادآور شد: امید می رود نگرانی مردم از بابت وجود سگ های ولگرد که بسیار هم به جا است، رفع شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان نیز در ادامه این مراسم گفت: آنچه در روند اجرای این پروژه مهم بود اراده کسانی بود که برای نخستین بار در سطح خوزستان دست به انجام چنین کاری زدند.

بیژن ربیعی با اشاره به وجود برخی مخالفت ها در خصوص کشتن سگ های ولگرد از یک سو و مطالبه اجتماعی مردم برای مقابله با این سگ ها افزود: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با راه اندازی این سایت نسبت به زنده گیری، عقیم سازی و قرنطینه سگ های ولگرد اقدام کنیم.

وی افزود: کار سختی را شهرداری در پیش رو دارد و امیدواریم از امروز که استارت انجام این کار زده شد، سازمان های متولی بهداشت، پسماند، منطقه آزاد اروند و دیگر شرکت های برخوردار شهر به این موضوع کمک کنند.

وی با اشاره به انتقادات فراوان مردمی در فضاهای مجازی در خصوص وجود و وفور سگ های ولگرد، اظهار کرد: انتقاد شهروندان و خواست آنان برای ما بسیار حائز اهمیت است و وظیفه داریم تا با هر موردی که بهداشت و سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می اندازد، مقابله و آن را رفع کنیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری آبادان در این آئین گفت: با استناد به دستورالعمل وزارت کشور مصوب سال ۱۳۸۷ و همچنین با توجه به تمامی مشکلات روش اتلاف سگ های ولگرد همچون معدوم سازی با استفاده از شلیک گلوله در سطح شهر، این سازمان با مطالعات همه جانبه در این باره، اقدام به احداث سایت زنده گیری، عقیم سازی و قرنطینه سگ های ولگرد در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع کرد.

کاظم کعبی افزود: این سایت محیطی محصور با دیوار بتنی پیش ساخته با امکاناتی همچون فضای سبز، شبکه آب، برق، حوض حمام، اتاقک های عقیم سازی، واکسیناسیون و غیره با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که در جاده علی ابن ابیطالب آبادان واقع شده و برای آماده سازی آن اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال هزینه می شود.

وی اظهار کرد: این پروژه با هدف پیشگیری و کنترل بیماری های قابل انتقال میان حیوان و انسان، بر اساس اصول بهداشتی و علمی، از طریق شناسایی کانون های تجمع سگهای ولگرد در سطح شهر آبادان و زنده گیری آنها با روش علمی مناسب راه اندازی شده است که هزینه های جاری، برای هر قلاده سگ به منظور زنده گیری، عقیم سازی، واکسیناسیون و سایر اقدامات بهداشتی لازم تا مرحله رها سازی، سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال خواهد بود.

وی از فرهنگ سازی، ارتقاء سطح آگاهی عمومی درباره رعایت اصول بهداشتی در مواجهه با سگ های ولگرد و حمایت از حقوق حیوانات و محیط زیست با استفاده از تشکل های مردم نهاد حامی حیوانات به عنوان دیگر اقدامات انجام شده سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان در این باره نام برد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار