رییس کانون استان تاکید کرد: اقدامات اداره کل فنی و حرفه ای خلاف اصل 44 قانون اساسی ، و سیاستهای دولت و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است و تداوم آن یقینا موجب زمینگیر شدن بخش خصوصی و خروج سرمایه های این بخش از سرمایه گذاری در آموزش مهارت خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ 06 November 2018
تعلیق همکاری تشکلهای صنفی استان با اداره کل فنی و حرفه ای
 
کانون و انجمن های صنفی آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه از خوزستان همکاری خودرا در کلیه سطوح با اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان به حالت تعلیق در آوردند. 
 
گزارش خبر نگار ما حاکی است که اقدام این تشکل ها در مقابل مداخله های گسترده این اداره کل در امور تشکل های بخش خصوصی و عملکرو ضعیف این حوزه انجام گرفته است . 
 
رئیس کانون استان خوزستان ضمن تایید این خبر گفت: اقدامات اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان مدتهاست موجب بروز برخی تنش ها شده است که در این مدت کانون سعی کرد از طریق تعامل ،مذاکره حضوری و مکاتبات متعدد موضوع تفکیک حوزه وظایف را به اداره کل فنی و حرفه ای خاطر نشان کرده و از تقابل با آنها جلوگیری کند آما متاسفانه نه تنها اینچنین نشد بلکه حذف تدریجی تشکلها از ارکان تصمیم گیری خدمات آموزش مهارت در دستور کار این اداره کل قرار گرفت . 
 
رییس کانون استان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اقدامات اداره کل فنی و حرفه ای خلاف اصل 44 قانون اساسی ، و سیاستهای دولت و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است و تداوم آن یقینا موجب زمینگیر شدن بخش خصوصی و خروج سرمایه های این بخش از سرمایه گذاری در آموزش مهارت خواهد شد . 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : بخش خصوصی بنابر اعلام رسمی روابط عمومی سازمان که اینفوگرافی آن نیز منتشر گردید ، در هر ماه به ازای هر کارگاه 4.5 نفر را (بطور متوسط )توانسته است جدل و آموزش دهد . این موضوع موید آن است که عملا 70 درصد ظرفیت بخش خصوصی خالی است و سرمایه گذاری در آن توجیه اقتصادی ندارد. 
 
مومنی در ادامه افزود : این وضع بر اساس همان گزارش در بخش دولتی نیز وجود دارد به طوری که در سال 96 به ازای هر کارگاه تنها 3.5 نفر در بخش دولتی(بطور متوسط )  آموزش دیده اند. این موضوع خالی بودن بیش از 50 درصد ظرفیت کارگاههای دولتی فنی و حرفه  ای را تایید می کند . 
 
رئیس کانون استان گفت: بر اساس وضعیتی که از آن سخن رانده شد اداره کل مذکور به جای چاره اندیشی در خصوص حل معضل و جلوگیری از تداوم این وضعیت و اتلاف منابع در بخش خصوصی و دولتی ؛ تمام انرژی خود را صرف مقابله با تشکیلات صنفی و مداخله در آن  کرده است. تشکیلاتی که به درستی منتقد ایشان در ایجاد این وضعیت نابسامان خصوصا در بخش خصوصی است. 
 
مومنی در پایان گفت : همانگونه که گفته شد نزدیک به دوسال است این رفتار از اداره کل بروز کرده است و جلسات و مکاتبات مکرر ما برای اصلاح این رفتار راه به جایی نبرده است . البته این مواردی که طرح شد تنها بخش اندکی از مسایل موجود است . به همین واسطه کانون قصد دارد ، در صورت عدم اتخاذ رویکرد اصلاحی از طرف این اداره کل ، در یک کنفرانس خبری با دعوت از اهالی رسانه ها کلیه مسائل مبتلابه فنی و حرفه ای و آموزش مهارت در استان را مستند به اطلاع عموم مردم برساند . مسائلی که موجب اتلاف منابع در بخش دولتی و خصوصی شده است و آموزش مهارت را به بیراهه برده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار