رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز:
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: احداث شبکه دفع آب‌های سطحی نیازمند هزینه های هنگفتی می‌باشد که با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و کمتر شدن آمار ساخت و سازها، بعید به نظر می‌رسد شهرداری از عهده آن برآید.
کد خبر: ۶۷۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 10 November 2018

سید ناصر موسوی نژاد اظهار کرد: اگر مسؤولان دولتی به فکر مشکلات خوزستان و درمان آن نباشند، بر معضلات جدی اجتماعی - امنیتی افزوده می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به میزان بودجه مورد نیاز برای احداث شبکه دفع آب های سطحی، بیان کرد: برآورد هزینه ها برای اصلاح شبکه فاضلاب کل اهواز در سال 89 هزینه‌ای حدود 1000 میلیارد تومان بوده است که در سال‌های بعد از آن تا به امروز به 3500 الی 4000 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز افزود: تأمین این هزینه‌ها از عهده استان خارج است و اگر ردیف بودجه‌ای توسط مجلس و دولت برای این شهرستان پیش‌بینی نکنند بعید به نظر می‌رسد که سازمان آب و فاضلاب و یا حتی شهرداری اهواز بتوانند از عهده خواسته‌های به حق مردم برآیند.

موسوی نژاد با اشاره به مناطق بحران خیز اهواز عنوان کرد: ما در بحث آب های سطحی در اهواز 8 نقطه بحران خیز از جمله کوی علوی، زویه، ملاشیه، عین2 و ... را داریم که تنها برای حل معضل فاضلاب این 8 منطقه، برآورد هزینه‌ها حدود 300میلیارد تومان است که این بودجه را در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

وی افزود: اگر ما شبکه فاضلاب با کیفیتی در سطح آبفا داشته باشیم و با لایروبی‌های به موقع و بدون شبکه های ریزشی مانع سرریز شدن فاضلاب شویم، قطعا اهواز مشکلی نخواهد داشت اما متاسفانه به دلیل کمبود بودجه، نه لایروبی‌ها به موقع صورت می‌گیرد و نه حتی از دستگاه‌های مناسبی استفاده می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز با تاکید بر فرسودگی شبکه‌های فاضلاب، بیان کرد: به علت فرسودگی شبکه‌ها و با توجه به اینکه 40سال از عمر آن ها می گذرد، قطعا اهواز بدون کمک دولت، کماکان با مشکلات زیادی در این زمینه دست و پنجه نرم خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا پیگیری هایی هم برای حل این معضل صورت گرفته است، افزود: تا به حال چندین بار این معضلات را از مسئولین دولتی پیگیری کردیم و حتی از کمیسیون عمران مجلس برای بازدید میدانی از وضعیت فاضلاب استان و به‌ویژه اهواز و حتی مشاهده کوچه های آن دعوت کردیم که وعده‌هایی داده شد اما متاسفانه عملی نشدند.

موسوی نژاد عنوان کرد: احداث شبکه دفع آب‌های سطحی نیازمند هزینه‌های هنگفتی است که با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و کمتر شدن آمار ساخت و سازها، بعید به نظر می‌رسد شهرداری از عهده آن برآید.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار