در پنجاه و چهارمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز مطرح شد:
به گفته محمد هادی قنوات، شبکه فاضلاب اهواز بزرگترین چالش شهر اهواز است که نیازمند توجه جدی دولت از جمله وزارت نیرو است؛ اتمام و بهره برداری هرچه سریعتر از تصفیه خانه بزرگ شرق اهواز باید در دستور کار مدیریت خوزستان قرار گیرد
کد خبر: ۶۷۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 07 November 2018

محمد هادی قنوات در پنجاه و چهارمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز افزود:در هفته های گذشته شاهد وقوع بارندگی در شهر اهواز و مشکلات ناشی از آن بودیم و با توجه به استمرار بارش ها در روزها و هفته های آینده به نظر می رسد ، شهرداری، آبفا اهواز ، فرمانداری و سایر نهادهای خدماتی شهر باید با وحدت و همکاری اجازه ندهند با یک بارندگی 20 میلیمتری اهواز به شهری از مدار خارج شده تبدیل شود.

به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: بارها گفته ایم حلقه مفقوده در مدیریت شهر اهواز، نخست ثبات مدیریت و دوم اجرای مدیریت واحد شهری است؛ جزیره ای عمل کردن ارگان ها و سازمان های خدمت رسانی در اهواز ، وضعیت شهر را در مواقع بحرانی، غیر قابل تحمل کرده است از این رو باید هرچه سریعتر شرایطی فراهم شود که زیرفرماندهی و مدیریت شهرداری ، ستاد بحران خدمات شهری در اهواز تشکیل شود.

به گفته وی، شبکه فاضلاب اهواز بزرگترین چالش شهر اهواز است که نیازمند توجه جدی دولت از جمله وزارت نیرو است؛ اتمام و بهره برداری هرچه سریعتر از تصفیه خانه بزرگ شرق اهواز باید در دستور کار مدیریت خوزستان قرار گیرد.

هادی قنوات با اشاره به اینکه تعمیر خطوط و بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب اهواز بسیار ضروری است گفت: شهر اهواز به لحاظ سرانه های بهداشتی ، رفاهی و امکانات ورزشی در وضعیت نامناسبی قرار دارد. شهرداری به تنهایی نمی تواند جوابگوی همه مشکلات شهر باشد.

وی ادامه داد:اهواز میراث هشت سال جنگ تحمیلی ، بازسازی نیمه تمام و ده ها سال محرومیت و عقب ماندگی را بر دوش دارد و جبران این عقب ماندگی گرچه در مدت محدود، امکان پذیر نیست اما حرکت وجهت دهی کلی شورای پنجم و مدیریت شهری در اهواز،در این راستا ارزیابی می شود.

هادی قنوات گفت: اهواز با تعداد بسیار زیادی شهروند ساکن مناطق کم برخوردار نیازمند توجه جدی دولت جمهوری اسلامی و به ویژه وزارت کشور و سایر نهادهای اقتصادی و بخش های متولی سرمایه گذاری است.

وی درادامه با بیان اینکه شهردار در مبارزه با فساد نباید خط قرمزی داشته باشد افزود: شهردار، شایسته سالاری را ملاک قرار دهد و بداند در انتخاب مدیران انقلابی ، متخصص و شایسته زیر هیچ فشاری نیست و اگر برخی افراد او را در تنگنا قرار می دهند تا فردی فاقد تخصص را به جایگاهی بگمارد ، آنها را افشا کند.

این عضو شورای شهر در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: خرید سهام شرکت فولاد اکسین خوزستان توسط شرکت های غیربومی، وجود ده ها غیرخوزستانی در هیات مدیره های صنایع نفتی و پتروشیمی و شستا ،ورشکستگی کارخانه های بزرگ و قدیمی خوزستان و بیکاری هزاران نفر از کارگران کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ از چالش های اقتصادی خوزستان هستند که اگر مسئول و مدیر خوزستانی با وجود این مشکلات، یک شب آسوده بخوابد باید به وجدان و ایمان او شک کرد.

وی ادامه داد: خوزستان امروز نیازمند مدیران جهادی ، صادق و عملگرا و متخصص است؛ باید در مدیریت استان انقلاب کرد تا با گردش نخبگان و اصلاح سیستم اداری، عرصه بر ناکارآمدی تنگ شده و رضایتمندی عمومی ایجاد شود.

رحیم کعب عمیر یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر نیز با انتقاد از نبود میوه با کیفیت در سطح شهر اهواز گفت:میوه ها در سطح شهر با درجه کیفی 2 و سه عرضه می شوند.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت میوه ها نسبت به سایر شهرها افزود: به دلیل وجود دلال بین میدان دار و فروشنده میوه قیمت میوه بالاتر می رود که باید برای این مساله چاره اندیشی شود.

حسین حیدری نیز در این باره گفت: مثلث میدان دار، دلال و میوه فروش هر سه نقش مهمی در افزایش قیمت میوه در بازار دارند.

وی ادامه داد: میدان داران مدعی هستند که فروشندگان میوه دیگر نیمه شب برای خرید میوه به میدان نمی آیند و صبح ها میوه های خریداری شده را از دلال می خرند اما فروشندگان خرد میوه می گویند که میدان داران به آنها میوه نمی فروشند و این میوه ها از طریق دلالانی که جلوی غرفه های میدان داران را اجاره کرده اند به دست آنها می رسد.

محمدرضا ایزدی نیز با اشاره به اینکه بیش از 450 کیوسک با مجوز محصولات فرهنگی و مطبوعاتی در سطح شهر اهواز وجود دارد گفت: از این تعداد کمتر از پنج مورد آنها تنها محصولات فرهنگی و مطبوعاتی عرضه می کنند.

وی ادامه داد: به دلیل نداشتن درآمد از این محصولات، کیوسک داران به سمت فروش سایر محصولات از جمله تنقلات روی آورده اند به همین جهت باید برای آن تعداد معدود کیوسک عرضه کننده محصولات فرهنگی مزایایی درنظر گرفته شود.

بنابراین گزارش، لوایحی با موضوع اصلاح بودجه 97 سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی، اصلاح بودجه سازمان بهسازی و نوسازی، اصلاح بودجه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، اصلاح بودجه سازمان پایانه های مسافربری و اصلاح بودجه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی در این نشست شورا با اکثریت آرا به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امراله مهماندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
۱- حرف اینجانب از کودکی این بوده است که مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵ از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود آرزوی اینجانب از کودکی این بوده است تا جلو مقدار … متر مکعب آبی را که بیش از ۹۵ از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود را در محلی به نام تنگه بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را با احداث بند یا سدی خاکی بگیرم اینجانب از اینکه مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵ از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود سهم خلیجی می شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نام جعلی عربی تبدیل کنند ناراضی هستم اینجانب حتی راضی نیستم تا سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵ از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود سهم خلیجی شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نام جعلی عربی تبدیل کنند اینجانب در نظر دارم با تغییر مسیر سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵ از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود را سهم دریاجه فصلی در شهر خنج شهرستان خنج استان فارس نمایم. بعد از آن روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را می توانم به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل نمایم.
۲- حرف اینجانب از تاریخ ۱۳۷۰/۱۲/۲۲ تا تاریخ ۱۳۷۶/۰۷/۳۰ که کارمند اداره آب و فاضلاب شهری بخش خنج شهرستان لارستان شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس بوده ام یا از تاریخ ۱۳۷۶/۰۸/۰۱ تا تاریخ ۱۳۸۸/۱۲/۱۲ که کارمند شرکت آب و فاضلاب شهری کلان شهر شیراز بوده ام یا از تاریخ ۱۳۸۸/۱۲/۱۳ تا هم اکنون که کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهر صدرا شرکت آب و قاضلاب شهری کلان شهر شیراز هستم یا در آینده که دوست دارم تا کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهرستان خنج شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس باشم آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری برای شهرهای خنج و فیشور(شهرهای واقع در اطراف دریاچه فصلی کفه خنج) بوده است آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب روستایی برای روستاهای واقع دراطراف دریاچه فصلی کفه خنج بوده است چون با آب مناسبی که از تصفیه فاضلاب شهرها و روستاهای اطراف دریاچه کفه خنج به دست می آید می شود کمربند سبزی را به طول ۱۸ کیلومتر و عرض ۸ کیلومتری دراطراف مساحت ۱۳۰ کیلومتری اطراف دریاجه کفه خنج احداث کرد و شهر خنج را به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل کرد.
امام علی (ع) می فرمایند : کسی که آب و خاک یعنی نیروی طبیعی دارد و نیروی انسانی خود را برای بهره برداری به کار نمی بندد و با فقر و گدایی می گذراند نفرین و لعنت بر او باد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار