امام جمعه شهر چمران:
امام جمعه شهر چمران گفت: خانواده بزرگ شهرستان بندر ماهشهر از انتصابات غیر بومی گله دارد
کد خبر: ۶۷۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ 09 November 2018

حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران به انتصابات اخیر در شهرستان اشاره و اظهار کرد: متاسفانه اغلب انتصاب‌ها در شهرستان غیر منصفانه است.

وی افزود: سزاوار است به نخبگان بومی و موفق شهرستان در مناصب ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی توجه خاصی شود. متاسفانه می‌بینیم در شرکت‌های پتروشیمی نه مدیرعاملی یک شرکت بلکه حتی رده‌های پائین مدیریت داده نمی‌شود.

خطیب جمعه شهر چمران بیان کرد: شهرستان بندر ماهشهر با جمعیت بیشتر از ۳۰۰ هزار نفری و وجود چند دانشگاه و حوزه‌های علمیه و نخبگان موفق و باتجربه، متاسفانه ظاهراً با نیروی بومی مشکل دارند، این دیدگاه باید عوض شود این مطالبه خانواده بزرگ ۳۰۰ هزار نفری شهرستان است، این احترام به این خانواده است.

وی ادامه داد: خانواده بزرگ شهرستان بندر ماهشهر از انتصابات غیر بومی گله دارد، نگاه به انتصابات یک‌سال اخیر شهرستان این واقعیت تلخ را نشان می‌دهد.

هاشمی همچنین به انتخاب شهردار از جانب شورای شهر اشاره کرد و گفت: اختلاف نظر و دیدگاه بعضی نخبگان شهر در مورد شخص شهردار برای قبل از انتخاب است اما بعد از انتخاب همه مکلف به تعامل و همکاری هستند، البته بعد از تایید استانداری و دادن حکم.

امام جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: اولین انتظار شهروندان باتوجه به تخصیص بودجه مناسب ساماندهی فاضلاب شهری است. انتظار می‌رود به جد نسبت به حل این مشکل اهتمام داشته باشند.

وی متذکر شد: تبدیل نیزار ورودی به مکانی قابل استفاده برای اشتغالزایی جوانان، تکمیل پروژه‌هایی از قبیل فرهنگسرا و استخر شهر، شبانه‌روزی کردن درمانگاه، آوردن ادارات و سازمان‌های دولتی به شهر چمران، این موارد دغدغه‌هایی است که بنده از این تریبون به اعضای شورای شهر تاکید می‌کنم نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

هاشمی یادآور شد: بعضی طوری از شهر چمران حرف می‌زنند انگار از یک شهرک کوچک صحبت می‌کنند، در حالی که جمعیت آن معادل جمعیت چند شهرستان است و حیطه گستردگی آن از خیلی شهرستان‌ها بزرگ‌تر است. ادارات و سازمان‌ها باید در شهر مستقر شوند، نماینده مجلس چقدر نسبت به این مطالبه مردمی وارد شده است.

خطیب جمعه شهر چمران افزود: اوقاف که اغلب زمین‌های وقفی آن در روستاهای اطراف جراحی است در مسافت دور ده‌ها کیلومتری چه می‌کند، یا بخشداری که یک روستانشین برای یک امضا باید ۵۰، ۶۰ کیلومتر طی کند، یا جهاد کشاورزی که تمام زراعت در جراحی است، این اتفاق قطعاً یک خدمت بزرگ به شهروندان و روستاییان جراحی غیور است.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با تشکر از حضور حماسی مردم و دانش آموزان انقلابی در راهپیمایی ۱۳ آبان و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، اظهار کرد: این موضوع نشان از بصیرت این ملت دارد که در هیچ مقطعی هدفش را فراموش نکرده و جلوتر از خیلی ملت‌ها قدم برداشته و بر آرمان‌هایش ثابت قدم است.

هاشمی ادامه داد: قطعاً به برکت این استقامت وعده الهی که نصر و پیروزی مؤمنان است محقق خواهد شد و این مقطع کنونی به سرعت طی خواهد شد.

امام جمعه شهر چمران همچنین با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول گفت: از تمامی خطباء و مداحان برادران و خواهران، تمامی مساجد و حسینیه‌ها و مجالس سیدالشهداء هیأت‌ها و مواکب که در دو ماه محرم و صفر بابت برپایی مجالس عزاداری و بهره‌بری مناسب از مدرسه عظیم حسینی و معنویات و برکاتی که فقط خدا و رسولش عظمت آن را درک می‌کنند به شهر و روستاها دادند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم و برای عزاداران حسینی آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار