امام جمعه شادگان:
خطیب جمعه شادگان گفت: اهمیت دادن به مطالعه کتاب و کتابخوانی مهمترین راه توسعه فرهنگی است.
کد خبر: ۶۷۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 09 November 2018

حجت الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شادگان که درمحل مسجد حضرت امیر المومنین (ع) این شهر برگزار شد، با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: رعایت تقوا و ایمان به خدا مهم ترین عامل برای موفقیت در زندگی و رسیدن به کمال واقعی است.

وی به ماه ربیع الاول اشاره کرد و گفت: ماه ربیع الاول آغاز هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه است.

خطیب جمعه شادگان با اشاره به اینکه اول ماه ربیع‌الاول سالروز هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه که مبدأ تاریخ هجری قمری نیز نام‌ گرفته است، عنوان کرد: جریان لیله‌المبیت و رشادت بی‌نظیر مولای متقیان در آن جریان از بارزترین شاخصه‌های اقتدار اسلامی است.

وی در ادامه‌ خطبه های خود با اشاره به روز بزرگداشت آیت الله علامه سیدمحمد حسین طباطبایی گفت: علامه طباطبایی شخصیت علمی و معنوی ممتاز میان علمای شیعه است و اندیشه‌ها و آثار ایشان به‌عنوان یک منبع معتبر توصیه می‌شود.

حجت الاسلام شرفی تصریح کرد: کتاب تفسیر المیزان از آثار و گنجینه‌های بزرگ جهان اسلام و تشییع است و این شخصیت و عالم بزرگ اسلام با تربیت شاگردان و آثار خود، خدمات بسیاری به جهان اسلام کرده است.

وی در فراز دیگری از خطبه های خود به روز جهانی علم در خدمت صلح پرداخت و گفت: علم بدون معنویت و با زیربنای مادی نمی تواند در خدمت صلح باشد.

خطیب جمعه شادگان با بیان اینکه علمی مفید است که در خدمت صلح باشد، افزود: علم و توسعه باید در خدمت صلح جهانی قرار گیرد و به رفع مشکل و گرفتاری انسانها در جامعه کمک کند.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: بحث کتاب و کتابخوانی یکی از مباحث مهم و ضروری است.

حجت الاسلام شرفی کتاب را ابزاری مهم در ارتقای فرهنگ عمومی و میراثی ماندگار دانست و گفت: کتاب باید به یک ارزش در جامعه تبدیل و به موضوع مطالعه و کتابخوانی توجه جدی شود.

خطیب جمعه شادگان درپایان گفت: کتاب و کتابخوانی باید در جامعه نهادینه و باید به مطالعه و کتابخوانی اهتمام جدی شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار