تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از معرفی 349 متخلف زیست محیطی به دستگاه قضایی استان در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 10 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان، شهرام احمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: در نیمه اول امسال، 349 نفر متخلف در جریان 287 فقره تخلف زیست محیطی برای برخورد قانونی به مراجع معرفی شدند.
 وی تصریح کرد: در همین دوره زمانی از متخلفان شکار غیرمجاز 14 قبضه سلاح کشف و ضبط شده است.
 احمدی از برخورد یگان حفاظت این اداره کل با 8 مورد آلودگی زیست محیطی خبر داد و گفت: این موارد شامل عدم مدیریت پساب و پسماند در مناطق روستایی و شهری و... بوده است.
وی همچنین از برخورد با تخلفات تصرف غیرمجاز و تخریب در محدوده مناطق حفاظت شده در استان خبر داد و افزود: با 153 هزار و  69 مترمربع تخریب در مناطق چهارگانه برخورد به عمل آمده که شامل شخم و شیار غیرمجاز، احداث جاده و آتش زدن مرتع در مناطق حفاظت شده هلن، سبزکوه و شیدا بوده است.
احمدی با قدردانی از جدیت دستگاه قضا در برخورد با متخلفان، تصریح کرد: برای متخلفان زیست محیطی پرونده قضایی تشکیل شده و درحال حاضر 284 فقره از این پرونده‌ها در جریان رسیدگی قرار دارند.
 وی اذعان کرد: در بحث شکار و صید غیرمجاز 1273 قطعه صید غیرمجاز آبزیان شامل انواع ماهی‌ها، 349 قطعه شکار انواع پرندگان، 11 مورد شکار غیرمجاز پستانداران و 126 مورد زنده‌گیری پرندگان ثبت شده است و متخلفان به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست در گشت و کنترل شبانه روزی مناطق تحت حفاظت، از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تخریب محیط زیست با شماره های 1540 و 3- 32223572 تماس حاصل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار