در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد:
وی با اشاره به مجوز برداشت آب عنوان کرد: ظرفیت و مجوز برداشت آب یک حد محدود و مشخص است و بیشتر از آب تخصیص داده شده امکان برداشت نداریم. در سال پرورشی جاری با محدودیت‌های زیادی در بحث تخصیص آب مواجه بودیم و مزارع نیز متناسب با ظرفیت تخصیص یافته آب برداشت کردند.
کد خبر: ۶۷۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 11 November 2018

نبی الله خون میرزایی شامگاه 19 آبان ماه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اهواز برگزار شد، با اشاره به سیستم‌های بازچرخانی آب در حوضچه‌های پرورش آبزیان، اظهار کرد: در این زمینه سیستم‌هایی به صورت پایلوت در استان اجرایی شده و بعضا برخی از آن‌ها نیز به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به بحث مطرح شده در خصوص بالا بودن حجم آب جاری بر روی استخرهای پرورش آبزیان، تصریح کرد: این مساله در ارتباط با مزارع پرورش ماهیان سردآبی که جریان آب باعث کاهش آلودگی می‌شود، صحیح است اما در خصوص مزارع پرورش ماهیان گرمابی این موضوع درست نیست.

خون میرزایی ادامه داد: در این زمینه در چند سال گذشته با توجه به شرایط خشکسالی، آبی که بر روی مزارع جریان داشته صرفا برای جبران نفوذ آب در خاک و تبخیر بخشی از آن است و این موضوع که عنوان می‌شود آب برای کاهش غلظت آب بر روی حوضچه‌ها جاری است، صحیح نیست.

وی با اشاره به مجوز برداشت آب عنوان کرد: ظرفیت و مجوز برداشت آب یک حد محدود و مشخص است و بیشتر از آب تخصیص داده شده امکان برداشت نداریم. در سال پرورشی جاری با محدودیت‌های زیادی در بحث تخصیص آب مواجه بودیم و مزارع نیز متناسب با ظرفیت تخصیص یافته آب برداشت کردند.

خون میرزایی بیان کرد: تغییر رویکردی که در بحث پرورش آبزیان در استان انجام گرفته است، به دلیل درک ما از شرایط خشکسالی استان در سال‌های اخیر است.

همچنین شهلا عموری در این جلسه اظهار کرد: تنها ابزار بخش خصوصی برای حل مشکلات، جلسات شورای گفت‌وگو است اما با توجه به این‌که مدیران سازمان‌ها و ادارات در این جلسات شرکت نمی‌کنند، جلسات بدون خروجی به پایان می‌رسد و مشکلات بخش خصوصی پا برجا باقی می‌ماند.

وی با اشاره به قوانینی که در مجلس برای حل مشکلات بخش‌های مختلف مصوب می‌شود، افزود: درخواست داریم تا همه مدیران و همچنین نمایندگان مجلس در این جلسات حضور داشته باشند تا بتوانیم در خصوص مصوبات تصمیمات درستی را اتخاذ کنیم.

رییس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به این‌که عدم حضور نمایندگان مجلس در جلسات شورای گفت‌وگو به بخش خصوصی لطمه وارد کرده است، تصریح کرد: نمایندگان باید معضلات بخش خصوصی را بدانند تا در زمان تصویب قوانین در مجلس بتوانند بر اساس آن مشکلات تصمیم‌گیری و از حقوق بخش خصوصی دفاع کنند.

عموری با اشاره به آمار نرخ بیکاری استان عنوان کرد: فرصتی برای آزمون و خطا در حل مشکلات وجود ندارد و در این زمینه باید برنامه‌ای ارائه شود تا شاهد حل معضلات استان باشیم. باید شرایطی در استان فراهم شود تا سرمایه‌گذاران از استان فرار نکنند و زمینه برای حضور آن‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در ستاد اربعین ادامه داد: همه اقدامات برای حضور مردم در مراسم اربعین بود اما در روز فردای اربعین بسیاری از زائران ایرانی در عراق برای برگشت به کشور مشکلاتی داشتند و در این زمینه امیدواریم تا سال آینده تدابیر بهتری برای بازگشت زائران به خاک ایران در روزهای پس از اربعین اندیشیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار