با حضور رییس سازمان مدیریت بحران انجام شد:
رییس سازمان مدیریت بحران گفت: مقابله با بحران‌ها نیازمند آمادگی دوطرفه از سوی مسئولان و مردم است.
کد خبر: ۶۷۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴ 11 November 2018

امروز 20 آبان ماه با حضور اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران خوزستان، سیل بند شهرستان دهدز با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال و چاه آب شرب این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش"تابناک"؛ پروژه چاه آب دهدز با مشارکت شرکت آبفای خوزستان شامل حفر یک حلقه چاه به عمق 260متر است که با ظرفیت آبدهی حدود 20لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز 10 هزار نفر را تامین می کند، این پروژه شامل یک خط انتقال یک هزار 200متری و 600انشعاب و یک مخزن دو هزار متر مکعبی است که برای اجرای آن 50 میلیارد ریال هزینه شده است .

اسماعیل نجار در مراسم کلنگ زنی ساختمان چند منظوره مدیریت بحران، بهره برداری از سیل بند و چاه آب شرب دهدز در استان خوزستان اظهار کرد: ایران به لحاظ حادثه خیز بودن رتبه دهم دنیا را از آن خود کرده و با چنین شرایطی باید در هر لحظه آمادگی یک بحران را داشته باشیم در همین راستا آمادگی برای مقابله با این حوادث ضروری است. رفتارهای ما در زمینه مخاطرات طبیعی باید منطقی و بر اساس دانش صورت بگیرد.

وی با اشاره به تنش آبی در شهر دهدز گفت: در همین راستا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مدیریت بحران به مناطق اولویت دار دارای تنش آبی کشور تخصیص داده خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: توسعه متوازن در همه مناطق جز اولویت‌های اساسی استانداری خوزستان محسوب می شود.

کیامرث حاجی زاده افزود: حدود ٨٠ درصد مصوبات مرتبط به شهر دهدز در سال های اخیر اجرایی شده اند و جلسات متعددی در شورای آب و برق استان برای پیگیری وضعیت آب این شهر نیز در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه احداث سالن چند منظوره مدیریت بحران برای این شهر ضروری است، گفت: این شهر به دلیل بافت کوهستانی در معرض سیل قرار دارد در همین راستا اعتباراتی برای سیل بندهای ویژه این منطقه در نظر گرفته شده است.

در ادامه اسماعیل نجار اظهار کرد: بسیاری از مردم تصویر نادرستی از سالن های چند منظوره دارند؛ این سالن ها برای استقرار افراد در مواقع بحرانی نیست، این سالن تنها برای مدیریت اوضاع در شرایط بحرانی احداث می شوند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان نیز در این مراسم عنوان کرد: در ابتدای تشکیل مدیریت بحران در کشور اعتبارات خوبی برای احداث سالن های چند منظوره در نظر گرفته شد. متاسفانه تعدادی از سالن های چند منظوره در استان خوزستان از کاربری اصلی خود خارج شدند. باید در این خصوص توجه ویژه ای از سوی مسئولان مربوطه صورت بگیرد.

کیامرث حاجی زاده تصریح کرد: منطقه قلعه تل به دلیل قرار گرفتن بر روی گسل زلزله و همچین مواجه با رانش زمین به صورت پیاپی نیازمند یک سالن چند منظوره بحران مجهز است. این منظقه با چندین بحران مهم مواجه است.

محمد نجاتی پور، فرماندار باغملک نیز این مراسم عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه با اعتبار ٣٠ میلیارد ریال آغاز شده است. در چند سال اخیر دو زلزله با ریشتر بالا این منطقه را لرزاند و البته این شهر در مسیر سیل نیز قرار دارد همین اتفاق‌ها ضرورت احداث یک پایگاه چند منظوره بحران را بیش از پیش نشان می دهد.

علیرضا ره‌انجام، شهردار قلعه تل نیز در این مراسم با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۲ هزار متر احداث خواهد شد، افزود: البته کاربری این زمین برای این منظور تغییر کرده است. با توجه به بحران مالی که در این شهرداری این منطقه وجود دارد نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان استانی و کشوری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار