مديرعامل شركت ملی مناطق نفت‌خيز جنوب:
مديرعامل شركت ملی مناطق نفت خيز جنوب گفت:‌ دهمين نمايشگاه تخصصی ساخت داخل تجهيزات صنعت نفت و حفاری خوزستان آذرماه امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 15 November 2018

بيژن عالی‌پور اظهار کرد: اين نمايشگاه در راستای برنامه‌های راهبردی اين شركت در حمايت از ساخت داخل از اول تا چهارم آذرماه در محل نمايشگاه‌های بين المللی اهواز برگزار می‌شود.

وی، افزايش تعداد سازندگان داخلی را از دستاوردهای اين نمايشگاه در سال‌های اخير عنوان كرد و افزود:‌ مناطق نفت‌خيز جنوب همكاری خوبی با شركت‌های دانش بنيان و مراكز علمی و پژوهشی برای بومی سازی قطعات و تجهيزات صنعت نفت دارد.

عالی‌پور ادامه داد: همكاری اين شركت با جهاد دانشگاهی خوزستان منجر به بومی سازی نوعی از مته‌های حفاری شد كه نمونه ساخته‌شده آزمايش‌های ميدانی را با موفقيت طی کرده و بزودی به توليد انبوه می‌رسد.

وی افزود: با حمايت‌های اين شركت، دانشگاه شهيد چمران اهواز موفق به ساخت پمپ‌های درون چاهی شد كه از لحاظ كيفيت با نمونه‌های خارجی آن رقابت می‌كند.

عالی‌پور با بيان اين‌كه هم اكنون 80 درصد تجهيزات مورد نياز در داخل كشور ساخته می‌شود از همراهی سازندگان استان خوزستان و ساير استان‌ها با اين شركت تشكر كرد.

خاموشی مشعل‌های خوزستان تا 30 ماه آينده

مديرعامل شركت ملی مناطق نفت‌خيز جنوب در ادامه به اجرای طرح جمع‌آوری گازهای همراه اشاره كرد و گفت: بر اساس قراردادی كه امسال با شركت‌های پتروشيمی مارون و خليج فارس منعقد شد، قرار است گازهای همراه نفت تاسيسات اين شركت در استان خوزستان، كهيگلويه و بوير احمد و بوشهر تا 30 ماه آينده جمع آوری شود.

عالی‌پور اظهار کرد: در قالب اين قرارداد 39 پروژه با اعتبار يك ميليارد و 216 ميليون دلار اجرا و گازهای مشعل جمع‌آوری شده و به گاز شيرين تبديل می‌شود؛ مايعات گازی توليد شده نيز به عنوان خوراك به شركت‌های پتروشيمی تحويل داده می‌شود.

وی در پاسخ به اين سوال كه چرا تا كنون نسبت به اجرای اين پروژه‌ها اقدام نشده است، توضيح داد:‌ شركت ملی مناطق نفت‌خيز جنوب در گذشته اقدامات بسيار مهمی در زمينه جمع‌آوری گازهای همراه انجام داده است اما اجرای اين حجم از پروژه نياز به منابع مالی زيادی دارد كه هم اكنون شركت‌های پتروشيمی تامين نقدينگی آن را بر عهده گرفته‌اند.

عالی‌پور افزود:‌ اين طرح از برنامه‌های مورد تاكيد وزير نفت است و هدف ما نيز اجرای آن در موعد مقرر است؛ در اين راستا جلسات اوليه با شركت‌های پتروشيمی برای شروع كار تشكيل شده است.

افزايش توليد نفت با اجرای طرح توسعه 28 مخزن

مديرعامل شركت ملی مناطق نفت‌خيز جنوب به اجرای طرح توسعه 28 مخزن در اين شركت اشاره كرد و گفت: اين طرح از مهمترين برنامه‌های اين شركت برای افزايش توليد است كه با اعتبار 5 ميليارد دلار اجرا می‌شود.

وی افزود: در اين طرح با انجام كارهايی مانند حفاری و تعمير چاه‌ها، اقدامات ترميمی بر روی خطوط لوله، ايستگاه‌های تقويت فشار گاز و نمكزدايی‌ها، ضمن افزايش توليد نفت، زمينه ايجاد فرصت‌های جديد شغلی فراهم می‌شود؛ تجهيزات موردنياز نيز از سازندگان استان خوزستان تامين می‌شود.

عالی‌پور تاكيد كرد: از نكات مهم اين طرح اختصاص 4 درصد اعتبار آن به اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق پيرامونی پروژه‌ها است كه با نظارت استانداری خوزستان انجام می‌شود.

وی گفت: نخستين قرارداد اين طرح به ارزش 12 هزار ميليارد ريال، با شركت اويك (OIEK ) نهايی شده و به زودی قرارداد آن به امضا می‌رسد و قراردادهای ديگر نيز بزودی عملياتی خواهند شد.

عالی‌پور، با اشاره به اين‌كه 41 سال سابقه خدمت دارد و طی روزهای آينده نيز بازنشسته می‌شود، گفت: بزرگترين كاری كه در طی دوره خدمتم تجربه كردم، افزايش و استمرار توليد نفت در 4 سال اخير بوده كه با تلاش شبانه‌روزی همه كاركنان به ثمر نشسته است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار