روابط عمومی انجمن هنرهای تجسمی خوزستان در واکنش به خبر «آثار موجود در مخزن موزه هنرهای معاصر اهواز آسیب دیده‌اند؟» که روز ششم آبان 98 با کد 5-2180-978 در ایسنای خوزستان کار شد جوابیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۶۷۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 15 November 2018

در این بیانیه آمده است:

«در مورخه ششم آبان 97 با کد خبر 5-2180-978 مطلبی تحت عنوان "آثار موجود در مخزن موزه هنرهای معاصر اهواز آسیب دیده‌اند؟" منتشر شد که حاوی صحبت‌هایی از آقای محمد منوچهری پیمانکار موزه بود. از آنجایی که بخشی از این صحبت‌ها نیاز به تبیین و توضیح دارند، انجمن هنرهای تجسمی خوزستان طی یادداشتی لزوم پاسخگویی ایشان به پرسش‌هایی را که مطرح می‌شود متذکر شده و برخی از نکات را جهت تنویر افکار عمومی شفاف‌سازی می‌نماید.

ابتدا لازم است آقای منوچهری پرسنل رسمی موزه اعم از کارشناسان موزه‌داری و کارشناسان هنری را معرفی کرده و گزارش‌هایشان را که مبنای اظهار نظر ایشان در مصاحبه‌ی مزبور است ارائه دهند. سپس با اعلام تقویم سه ساله‌ی موزه مشخص کنند موزه در لوای مدیریت ایشان چند روز هنری داشته، آخرین رویداد هنری چه بوده و برنامه‌ی بعدی طبق آن تقویم چیست و در خصوص قطع برق مجموعه‌ی موزه لازم به ‌ذکر است پرداخت قبض برق و روشن نگاه داشتن چراغ موزه به عهده‌ی پیمانکار بوده و در صورت صحت ادعای ایشان در مورد عدم پرداخت توسط ارشاد، وی ملزم به پرداخت هزینه‌ی برق و پس از آن مطالبه از مراجع ذی‌صلاح بوده است. لذا قصور پیمانکار در شرایط پیش آمده که خاموشی چند ماهه‌ی موزه هنرهای معاصر است، قابل چشم‌پوشی نیست. ضمن اینکه ادعای پیمانکار مبنی بر قبول نمودن تفکیک کنتور و اصولا مشارکت ایشان در روند اخذ اشتراک جدید بلامحل بوده و پیمانکار در جایگاهی قرار ندارد که تقاضای کنتور برق کند یا حتی با این امر مخالفت نماید.

این روند از برج پنج 96 توسط اداره‌کل ارشاد با درخواست و پرداخت هزینه‌ی اشتراک آغاز شده و در این مدت تمامی مراحل پیگیری نصب ترانس، تابلو برق و برق‌رسانی (که متاسفانه به دلیل تعلل و عدم همکار اداره برق هنوز صورت نگرفته!) به مجموعه انجمن‌های تجسمی و سینمای جوان، به ‌وسیله‌ی آن اداره انجام شده است.

در بخش دیگری از مصاحبه، پیمانکار با اظهار نظری غیرحرفه‌ای چنین مضمونی را عنوان کرده: چون پیش از این در موزه نمایشگاه‌ها و رویدادهای غیرمرتبط انجام می‌گرفته؛ پس ما هم حق داریم جهت تامین هزینه‌های خود چنین اعمال خلافی را انجام دهیم! ابتدا باید به ایشان گوشزد نمود آن دو نمایشگاهی که با عناوین کتاب و مد لباس ـ که قطعا اشتباه هم بودند ـ در موزه برگزار شده بود، در کنار آن انواع و اقسام رویدادهای فرهنگی ـ هنری در زمینه‌ هنرهای تجسمی نیز انجام می‌گرفت. در صورتی ‌که پیمانکار فعلی با کمترین راندمان کاری دست به تخلف‌های متعدد اعم از تبدیل بخشی از موزه به رستوران و برپایی نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌های غیرمرتبط نموده که به‌هیچ وجه توجیه قانونی ندارند.

اینک باید از ایشان پرسید: شما طبق کدام بند قرارداد یا تفاهم‌نامه به خود اجازه‌ی دخل و تصرف در فضای موزه هنرهای معاصر را داده و با احداث دیوار موجبات تغییر شکل موزه را فراهم نموده‌اید؟

در انتها انجمن هنرهای تجسمی خوزستان ضمن یادآوری این نکته به جناب منوچهری که بین موزه‌ی هنرهای معاصر با گالری هنری تفاوت وجود دارد، درخواست می‌نماید لطفا با اعلام برگزاری نمایشگاه رایگان! در فضایی که سه سال در حالت نیمه ‌تعطیل و سه ماه بدون برق و کاملا تعطیل بوده، بیش از این موجب کسرشأن موزه هنرهای معاصر اهواز نشوید، زیرا با آنچه گذشت، لازم‌ است تا مدت‌های مدید افراد آگاه، باتجربه و متخصص تلاش کنند تا بلکه اعتبار از دست رفته‌ی این مکان ـ پیش از این ارزشمند ـ بازگردد.»

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار