نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی خبر داد
نماینده مردم دزفول با انتقاد شدید از واگذاری نا عادلانه شرکت کشت و صنعت کارون گفت: با فروش نا‌عادلانه شرکت کشت و صنعت کارون سرمایه ملی کشور به تاراج خواهد رفت.
کد خبر: ۶۷۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 14 November 2018

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت کارون به مزایده گذاشته شده در حالیکه بخش عمده ای از اراضی آن جزو سرمایه های ملی است.

فروش غیر قانونی اراضی ملی

وی ادامه داد:بیش از 20 هزار هکتار از این اراضی یا سند ندارد و یا متعلق به جهاد کشاورزی و یا اراضی ملی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، افزود: در منطقه سبیلی دزفول حدود 60 هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که قریب به 50 هزار نفر در آنها مشغول بکار هستند.

نماینده مردم دزفول افزود: با یک تخمین ساده و ضریب اطمینان می توان در 53 هزار هکتار زمین کشاورزی کشت و صنعت کارون 25 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

پاپی زاده افزود: واگذاری ناعادلانه شرکت کشت و صنعت کارون با توجه به تجربه‌هایی همچون شرکت هفت‌تپه شاهد بیشترین ضرر در این نوع واگذاری‌ها به کارکنان شرکت و اهالی این مناطق خواهیم بود که با اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی در تضاد است.

وی گفت: چگونه حدود 20 هزار هکتار از اراضی که در مالکیت کشت و صنعت کارون نیست به مناقصه گذاشته شده است؟ این زمین ها قبل از انقلاب به زور از مردم محروم گرفته شده و اگر بنا بر فروش آن باشد باید به مردم و اهالی بومی منطقه واگذار شود.

مدیریت ضعیف در مجموعه کشت و صنعت

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت ضعیف در این مجموعه باعث ورشکستگی آن شده تا جایکه از 14 هزار کارگر شاغل در آن امروز به کمتراز 2 هزار کارگر شاغل رسیده ایم، درحالیکه واگذاری آن به مردم می تواند قشر عظیمی از بیکاران منطقه را صاحب اشتغال کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای دفاع از مظلومان بنا شده است، گفت: با واگذاری نا عادلانه این واحد عظیم به یک یا چند سرمایه دار بازهم نظام فئودالی و یا خان و رعیت در منطقه حکم فرما خواهد شد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی از افراد که منافع آنها در فروش کشت و صنعت کارون است با متوسل شدن به راههای مختلف بدنبال تحقق هدف شوم خود هستند، اما از طریق مراجع قضایی و مراجع مربوط بدنبال لغو این واگذاری ناعادلانه هستیم.

تاراج سرمایه های ملی توسط افراد سودجو

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای گذشته جلسه مشترکی با استاندار خوزستان داشته ایم و استاندار از این موضوع مطلع و در حال پیگیری است.

وی در ادامه افزود: اگر هرچه سریعتر این موضوع پیگیری نشود شاهد تاراج سرمایه های ملی توسط تعدادی افراد فرصت طلب خواهیم بود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار