استاندار خوزستان:
شریعتی ادامه داد: فرمانداران و مسئولان در زمان آماده باش در دسترس باشند و حتی اگر برای مقامات کشوری برای جلسه در خارج از استان دعوت باشند حق خروج از استان را ندارند.
کد خبر: ۶۸۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 14 November 2018
استاندار خوزستان با اشاره به اخطاریه مدیریت بحران در خصوص احتمال بارش شدید باران در این استان ضمن اعلام آماده باش گفت: فرماندارن و مدیران دستگاه های اجرایی تا زمان اعلام عادی شدن وضعیت توسط ستاد بحران حق خروج از استان را ندارند.
 
به گزارش"تابناگ"؛ غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان، با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرمانداران استان افزود: این نشست به خاطر هشدار مدیریت بحران کشور مبنی بر بارش شدید در سه روز آینده در خوزستان برگزار شده است.
وی بیان کرد: همه فرمانداران و مدیران باید در سه روز آینده در حالت آماده باش بوده و به مردم و افرادی که در معرض خطر احتمالی هستند هشدار لازم داده شود.
 
استاندار خوزستان ادامه داد: فرمانداران و مسئولان در زمان آماده باش در دسترس باشند و حتی اگر برای مقامات کشوری برای جلسه در خارج از استان دعوت باشند حق خروج از استان را ندارند.
 
وی با تاکید بر شناسایی مناطق آسیب پذیر توضیح داد: هشدار لازم به ساکنان مناطقی که باید از لحاظ جمیعت یا دام تخلیه شوند داده شود و مناطقی که سابقه مسدود شدن جاده را دارند به ویژه در مناطق کوهستانی از هم اکنون کلیه امکانات لازم مانند سوخت و آذوقه آنها تامین شود. 
 
شریعتی با تاکید بر تشکیل ستاد بحران در شهرستان ها گفت: همه دستگاه ها به ویژه شهرداری ها، شرکت های برق، آب و فاضلاب شهری و روستایی، بیمارستان ها، شرکت ها به صورت کامل آماده باشند تا مردم با کمترین دغدغه و مشکل روبه رو شوند زیرا اصل رضایت و آسایش مردم است.
 
وی بیان کرد: سالن‌های چندمنظوره مدیریت بحران در شهرستان‌ها باید به مدیریت بحران واگذار شوند و همه شهرستان ها از جمله مسجدسلیمان، هفتکل و باغملک در این رابطه در اسرع وقت اقدام لازم را انجام دهند.
 
 لزوم فرماندهی واحد بحران ها 
 
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان داشتن یک فرماندهی واحد در این استان را ضرورتی در شرایط بحرانی دانست و گفت: همه اطلاعیه ها و اعلام آماده‌باش‌ها براساس اخطاریه های سازمان مدیریت بحران و هواشناسی کشور به منظور پیشگیری از تلفات و خطرات احتمالی داده می شود لذا ضرورت دارد توجه ویژه ای به این اطلاعیه ها از سوی فرماندارن و مسئولان صورت گیرد. 
 
کیامرث حاجی زاده با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات شورای مدیریت بحران لازم است افزود: گاهی دیده می شود برخی مدیران در زمان بحران از حوزه خدمت خود خارج می شوند که در صورت مشاهده چنین شرایطی بر اساس قانون با آن مدیران برخورد می‌شود.
 
وی گفت: در خوزستان به دلیل فرسوده بودن زیرساخت ها حتی با یک بارندگی اندک مردم دچار مشکل می شوند؛شهرداریها باید در مواقع بارندگی کاملا پای کار و پاسخگو باشند متاسفانه گاهی دیده می شود برخی از آنها آیین نامه ها را جدی نمی‌گیرند.
 
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: سالن‌های چند منظوره مدیریت بحران از اهمیت بسیاری برخوردار هستند با این حال 13 سالن چند منظوره مدیریت بحران در شهرستان ها که در ‌گذشته فعال بود در مرور زمان همگی تعطیل شدند ولی اکنون تلاش شد تا این سالن ها را به چرخه اصلی بازگردانیم مثلا سالن چند منظوره مدیریت بحران اهواز به فرهنگسرای محله تبدیل شده و تاکنون برای بازگشت این سالن به یک سالن مدیریت بحران با شهرداری اهواز به توافق نرسیده ایم.
 
وی گفت: فرمانداران باید پیگیر این سالن ها و تجهیزاتی که در آنها بوده باشند چرا که در شرایط بحرانی نیاز ضروری به این سالن ها احساس می شود.
 
اداره کل هواشناسی خوزستان روز چهارشنبه اعلام کرد بررسی نقشه های پیش یابی از امروز تا شنبه هفته آینده ورود سامانه ناپایدار را به خوزستان نشان می دهد که بارندگی، رعد و برق و تندباد به همراه دارد.پیش بینی می شود بارش ها از ظهر چهارشنبه تا ظهر جمعه با شدت ادامه داشته که به دلیل حجم بارش ها آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل ها در خوزستان دور از انتظار نیست.
 
در پی این اطلاعیه هواشناسی سازمان مدیریت بحران کشور برای استان خوزستان اخطاریه صادر کرد که به دنبال آن از سوی ستاد مدیریت بحران استان به فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی اعلام آماده باش شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار