مدیر شبکه بهداشت خرمشهر:
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: هیچ موردی از ابتلا به بیماری های واگیر همچون وبا در میان زائران حسینی که اربعین امسال از مرز شلمچه تردد کردند، مشاهده نشد.
کد خبر: ۶۸۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 14 November 2018

فرشید بهشتی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: واحد بهداشت محیط در ایام اربعین بحث هایی همچون کلر سنجی و سم زدایی را پیگیری می کرد و امسال مورد حاد التور در سطح منطقه وجود نداشته است.

وی افزود: در ایام اربعین سه هزار و ۹۹۹ مورد کلرسنجی مخازن آب انجام شد که حجم مخازن کلرسنجی شده در مجموع بالغ بر ۱۹ هزار مترمکعب بوده است.

مدیر شبکه بهداشت خرمشهر به عملکرد واحد پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیردار نیز اشاره کرد و گفت: در اربعین امسال مراقبت سندرمیک برای افرادی که مشکلی در آنها تشخیص داده می شد، انجام شد و حدود ۸۵۰ نفر تب دار شناسایی و در سامانه کشوری ثبت شدند و پیگیری های لازم در مورد آنها انجام گرفت.

وی در ادامه از مراجعه یک‌هزار و ۹۵۰ مورد به مامایی مستقر در مرز شلمچه خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۸ مورد مادر باردار بوده اند و ۱۲ مورد نیز اعزام مادر باردار به بیمارستان بوده است.

بهشتی در ادامه از ویزیت ۴۰ هزار و ۸۴۳ مورد در این مدت توسط پزشک اشاره کرد و گفت: ۴۰ هزار و ۸۴۳ نفر در مرز شلمچه طی ایام اربعین ویزیت شدند که از این میان یک هزار و ۳۵۹ نفر بستری موقت، ۳۹ هزار و ۴۰۴ نفر درمان سرپایی و ۳۴۵ نفر اعزام به بیمارستان بوده اند.

ارائه ۱۳۲ قلم دارو به بیماران نیازمند و تهیه ۱۹۵ میلیون تومان ملزومات پزشکی، استقرار ۲۰ دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو بالگرد هلال احمر و همچنین توزیع ۲۰ هزار ماسک در میان زائران حسینی از دیگر مواردی بود که توسط مدیرشبکه بهداشت خرمشهر مطرح شد.

بهشتی به موضوع ساماندهی دستفروشان در خرمشهر به عنوان یکی از معضلات و مصوبات جلسات شورای سلامت نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص دست فروشان به این علت که دست فروشان محل مشخصی نداشته و امکان پملب محل وجود ندارد، شبکه بهداشت امکان برخورد مستقیم و ساماندهی دستفروشان را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس از جمله سیستم بهداشت و سلامت خرمشهر خواستار بی کار شدن دستفروشان نیست، افزود: ساماندهی دستفروشان امری رایج و شدنی است که می طلبد محلی با قیمتی مناسب در مکانی مناسب برای آنها در نظر گرفته شود و از رشد قارچی دستفروشان در محل های تخلیه شده ممانعت شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار