رئیس اتاق اصناف خرمشهر:
رئیس اتاق اصناف خرمشهر گفت: در صورت واگذاری ساماندهی دستفروشان به این اتاق، این آمادگی را داریم ظرف دو ماه مشکل دستفروشان را رفع کند.
کد خبر: ۶۸۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 16 November 2018

سید میثم هاشمی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر اظهار کرد: اگر قرار است کار کارشناسی برای ساماندهی اصناف انجام شود، اتاق اصناف بر اساس ماده چهار قانون اصناف می تواند و این قدرت را دارد که دستفروشان را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: این ماده قانونی امکان ساماندهی بازارها را به اتاق اصناف می دهد و اینکه تاکنون این مسئولیت به اتاق اصناف محول نشده است، به نوعی عملی نشدن این ماده قانونی است.

رئیس اتاق اصناف خرمشهر با اشاره به اینکه اتاق اصناف خرمشهر برای مشارکت با شهرداری در راستای ساماندهی دستفروشان اعلام آمادگی کرده است، گفت: بازارها در خرمشهر یک معضل بزرگ است اما تاکنون کارگروهی برای رسیدگی به وضعیت آنها تشکیل نشده و اتاق اصناف آمادگی خود را برای مشارکت با شهرداری و حتی اختصاص مبلغی برای ساماندهی دستفروشان اعلام کرده که مورد توجه مواقع نشده است.

وی، بی نتیجه بودن اقدامات انجام شده برای ساماندهی دستفروشان را یادآور شد و بیان کرد: بیش از۳۰ سال است که بازار خرمشهر تغییری نکرده است، تمام کارهای انجام شده برای ساماندهی دستفروشان تاکنون بی نتیجه بوده است از نمونه مهمترین اقدامات احداث بازار امام رضا (ع) به اسم دستفروشان بود که عملا به این قشر اختصاص نیافت و بعد از آن بازار امام علی به نام دستفرشان ساخته شد که وضعیت این بازار نیز تا کنون روشن نشده است.

هاشمی همچنین از عدم مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند در امر ساماندهی دستفرشان انتقاد کرد و گفت: در خرمشهر ۶ هزار واحد صنفی فعال وجود دارد که به سازمان منطقه آزاد اروند عوارض پرداخت می کنند اما این سازمان حتی یک ریال برای بازارهای خرمشهر هزینه نمی کند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار