معاون فرماندار خرمشهر:
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر گفت: مشارکت در رفع مشکلات شهری خرمشهر کمترین وظیفه شرکت نفت و گاز اروندان است.
کد خبر: ۶۸۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 16 November 2018

عزیز ساعدی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر اظهار کرد: دو سه مورد عرضه دام زنده در مسیر شلمچه وجود دارد که حتی منجر به یک فقره قتل دراثر نزاع نیز شده است و باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این محل ها اقدام شود.

وی افزود: ۳۰ آبان فرصت داده می شود تا نسبت به جمع آوری دو سه محل عرضه دام زنده در مسیر شلمچه اقدام شود.

معاون فرماندار خرمشهر دامپزشکی، محیط ‌زیست و شهرداری را ملزم به اجرای این مصوبه شورای سلامت دانست و توضیح داد: با توجه به اینکه مسیر شلمچه خارج از محدوده شهری است، انتظار اقدام از شهرداری به‌تنهایی اجحاف در حق شهرداری است و در این مقوله باید دامپزشکی و محیط‌زیست ورود کرده و به شهرداری کمک کنند.

ساعدی در ادامه به موضوع بازارهای خرمشهر پرداخت و بیان کرد: خرمشهر شهری است که در آن بازارهای سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد و بحث بازارها و دست‌فروشان دغدغه همیشگی شهردار و شورای شهر در تمام دوره‌های بوده است و هرکدام به نحوی تلاش کرده‌اند اما این تلاش‌ها باید دو جانبه از سوی مجموعه شهرداری و شورای شهر و دیگر دستگاه‌ها باشد.

وی افزود: باید کارگروهی متشکل از اتاق اصناف، شهرداری، شورای شهر، بهداشت برای بحث بازارهای تشکیل شود و در صورت لزوم اقدامات قضایی لازم در این خصوص نیز انجام شود.

معاون فرماندار خرمشهر همچنین از دبیرخانه شورای سلامت خواست در خصوص بحث پیشگیری از انتقال بیماری آبزیان از عراق به آبزیان خرمشهر، هرچه زودتر با نهادهای مرتبط همچون هنگ مرزی مکاتبات لازم را انجام دهد.

بحث زنده گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد، به‌عنوان یکی از مصوبات پیشین جلسه شورای سلامت نیز مطرح شد که برای هر کدام از شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند اختصاص اعتباری معادل سه میلیارد ریال و برای شرکت نفت و گاز اروندان و سازمان بندر و دریانوردی خرمشهر هرکدام دو میلیارد ریال اعتبار مشخص‌شده بود که نماینده نفت و گاز اروندان در این جلسه خواستار شفاف‌سازی هزینه‌ها برای پذیرش این مصوبه شد و ادعا کرد این طرح با رقم‌های کمتر قابلیت اجرا دارد.

معاون فرماندار خرمشهر در واکنش به این گفته‌ها اظهار کرد: بحث سگ‌های ولگرد یک معضل و شرایط بحرانی است که هیچ‌کس در شرایط بحران نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

وی افزود: هیچ‌چیز مهم‌تر از سلامت شهروندان محسوب نمی‌شود و سهمی که برای هرکدام از نهادها ازجمله اداره بندر و دریانوردی خرمشهر، نفت و گاز اروندان و سازمان منطقه آزاد اروند تعیین شده است بر اساس تمکن مالی بوده است.

ساعدی با تاکید بر لزوم مشارکت شرکت نفت و گاز اروندان در رفع مشکلات شهری اظهار کرد: با توجه به اینکه چاه های نفتی شرکت نفت و گاز اروندان در محدوده خرمشهر قرار دارد اما بخش قابل‌توجهی از نیروهای نفت و گاز اروندان غیربومی هستند این شرکت موظف است حداقل در رفع مشکلات شهری یاور مجموعه شهرستانی باشد.

وی، ادعای تحمیل تصمیمات به دستگاه‌ها از سوی شورای سلامت را رد کرد و گفت: حضور نمایندگان نهادها در جلساتی همچون جلسه شورای سلامت و امضای صورت‌جلسه به‌منزله پذیرش مصوبات است و فرد حاضر در جلسه باید نماینده تام اختیار باشد.

از جمله مصوبات این جلسه شورای سلامت خرمشهر، برگزاری جلسه‌ای دیگر در روز یکشنبه هفته آینده با حضور سازمان منطقه آزاد اروند، شرکت نفت و گاز اروندان، بندر و دریانوردی و شهرداری خرمشهر در دفتر ساعدی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر برای تصمیم‌گیری نهایی در خصوص اجرایی شدن طرح زنده گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در خرمشهر بود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار