مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ترویج فرهنگ کارآفرینی را ضرورتی برای توسعه استان عنوان کرد.
کد خبر: ۶۸۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 16 November 2018

 بلاغ، کامران اصغری طی گفتگویی با تبریک فرا رسیدن هفته کارآفرینی به همه کارآفرینان استان مازندران اظهار کرد: کارآفرینی بعنوان سمبل و نماد تلاش و موفقیت در امور بوده و کارآفرینان پیشگامان موفقیتها در جوامع هستند و در واقع کارآفرینی بدلیل نقش هایی که دارد محور کلیدی توسعه اقتصادی محسوب می شود.

اصغری با تأکید بر ضرورت توجه به فرهنگ در بحث کارآفرینی خاطرنشان کرد: کارآفرینی، با انبوه سازی ابداعات و اختراعات و همگانی سازی استفاده از آن ها، نقش بسیار مهمی در ایجاد رفتارهای جدید و شکل گیری الگوهای نوین زندگی و به طور کلی به وجود آمدن فرهنگ جدید داشته و از این لحاظ یک ضرورت برای استان ما و کشور می باشد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کارآفرینی در فرزندانمان تصریح کرد: آموزش کودکان برای اتکاء به خود و داشتن استقلال و رشد فرهنگ خودباوری در این عزیزان، کمک بزرگی در پرورش رو حیه ی کارآفرینی در فرزندانمان خواهد داشت تا با استفاده از این مهم بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را جایگزین فرهنگ مزد بگیری و پشت میزنشینی کنیم.

اصغری ادامه داد: آموزش و پروش و دانشگاهها می توانند نقش مهمی در زمینه کارآفرینی ایفا نمایند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران افزود: اقدامات خوبی در حوزه کارآفرینی از قبیل تشکیل کانون کارآفرینان، تأسیس مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، اجرای طرح های کافه کارآفرینی و تشکیل باشگاه کارآفرینان نوجوان توسط این اداره کل صورت گرفته است.

وی تشکیل کانون کارآفرینان استان مازندران را گامی مهم در جهت توسعه کارآفرینی دانست و افزود: این کانون مجموعه ای است متشکل از کارآفرینان برتر ، صاحبنظران و کارشناسان حوزه کارآفرینی استان که به عنوان اتاق فکر کارآفرینی تشکیل شده است که در آینده نزدیک گام های مهمی در جهت توسعه استان خواهد برداشت.

اصغری ادامه داد: کانون کارآفرینان در راستای وظایف مهمی از قبیل بررسی موانع کارآفرینی، شناسایی عوامل موثر در توسعه کارآفرینی، شناسایی و مستند سازی تجربیات کارآفرینان استان، بررسی و تشخیص فرصتها و تهدیدهای کسب و کار و... را بر عهده دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به تأسیس پنج مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در سطح استان مازندران بیان داشت: تا کنون در شهرستان های ساری (دو مرکز)، قائمشهر، بابل و تنکابن موفق به تأسیس مرکز شده ایم و در تلاش هستیم بتوانیم در همه شهرستانها این مراکز را تأسیس نماییم.

وی با اشاره به اهداف ایجاد مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در استان خاطرنشان کرد: این مراکز به عنوان یک شتاب دهنده از طریق آموزش، مشاوره، مربی گری، تامین فضای كاری مشترك، شبكه سازی، معرفی به سرمایه گذاران و همچنین تأمین بخشی از نیازهای مالی اولیه استارت‌آپ‌ها طی دوره شتاب‌دهندگی كه موجب تسریع در تولید محصول، ورود به بازار و رشد كسب و كار شده، عمل می کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران توجه به فرهنگ و آموزش در بحث کارآفرینی ضروری دانست و افزود: اجرای طرح " از علم تا عمل" یا کافه کارآفرینی در دانشگاهها و تشکیل باشگاه کارآفرینان نوجوان با همکاری آموزش و پرورش از اقدامات مهم این اداره کل در این زمینه می باشد.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح " از علم تا عمل" یا کافه کارآفرینی تصریح کرد: در راستای ضرورت حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و انجام اقدامات مؤثر تر در کارآفرین تر شدن دانشگاهها این طرح در حال اجراست.

اصغری با اشاره به اجرای طرح کافه کارآفرینی خاطرنشان کرد: در طرح کافه کارآفرینی بدنبال ایجاد فضایی پویا با امکاناتی از قبیل اینترنت، تلویزیون و پرزنتیشن در دانشگاهها هستیم که در آن تیمها و گروههای مختلف اعم از سرمایه داران، کارآفرینان، صاحبان ایده و... با یکدیگر به تبادل اطلاعات پرداخته و در جهت اجرای پروژههای کاری و نوآورانه با یکدیگر همکاری نمایند.

وی افزود: در این کافه ها اهداف مهمی از قبیل تسهیل برقراری تعاملات اجتماعی بین کارآفرینان با کارآفرینان، دولت، سرمایه گذاران و دانشجویان، ارتباط مراکز مشاوره و شتاب دهنده ها با صاحبان ایده، شکل گیری شبکه های سیال بین افکار مختلف برای خلق نوآوری و... را در دانشگاهها پیگر خواهیم شد.

اصغری ادامه داد: در همین راستا اولین رویداد کافه کارآفرینی با همکاری دانشگاه مازندران در هفته کارآفرینی در حال برگزاری است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران بیان کرد: شهرستان تنکابن اولین شهرستان پایلوت پس از مشهد در اجرای طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان است که این مهم به خوبی در شهریور ماه سال جاری انجام شده است.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این باشگاه که با همکاری موسسه توسعه کارآفرینی هند و بوسیله دانش اموختگان دانشگاه صنعتی شریف در دفتر توسعه کارافرینی طراحی و بومی سازی شده، توانمندسازی و مهارت افزایی دانش آموزان دختر و پسر در دو رده سنی 12 تا 15 سال است .

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران تأکید کرد: تقویت نگرش کارآفرینانه و افزایش خلاقیت، نوآوری، اعتماد به نفس و ... در طی یک دوره دو ساله از دیگر اهداف این باشگاه به شمار می رود که مورد استقبال خانواده ها نیز قرارگرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان گفت: از اقدامات دیگری که این اداره کل در زمینه ترویج فرهنگ کارآفرینی انجام داده است برگزاری سالانه جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان است که در آذر ماه سال جاری در استان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار