رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه‌وشهرسازی هرمزگان:
رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی هرمزگان، فعاليت اداره مدیریت و پدافند غیر عامل در مرحله پيش‌بينی و پيشگيریی موجب كاهش 30 درصدی خسارت وارده از سیل در سالهای اخير شده است.
کد خبر: ۶۸۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 16 November 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مهندس علی تکریمیان با اشاره به اینکه مدیریت بحران بر چهار اصل پيشگيري، مقابله، بازسازی و بازتوانی و آمادگی است گفت: براساس شرح وظايف در هر كارگروه مطالعات لازم از قبيل بحران‌های رخداده درسنوات قبل و اثرات آن و مناطق حادثه ديده و جمع‌آوری داده ها به صورت آماری، منجر به شناخت شاخص بحران و شدت آن شد و تا حدودی با مشخص شدن زمان بحران اقدامات پيشگيرانه در دستور كار قرار گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: در استان هرمزگان با تشكيل جلسات منظم كارگروه‌ها به بررسی نقاط ضعف و قوت پرداخته شد و با كسب نظرات متخصصين در امر بحران‌های جاده‌ايی و لغزش لايه‌های احتمالی زمين مصوبات خود را به مقامات تصميم‌گير ارائه و آنها را راغب به تأمين اعتبار برای انجام برنامه‌های پيشنهادی کردیم.

این مقام مسئول در خصوص لغزش لايه‌های زمين افزود: شناسايی، بازسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های قديمی و همچنين آموزش‌های لازم جهت مواجهه با زلزله‌های احتمالی در دستور کار این واحد قرار دارد.

تکریمیان در پایان یادآور شد: برنامه‌ريزی و هماهنگی لازم جهت استفاده بهينه از ظرفيت‌های واحدهای سازمانی به منظور پيش‌بينی و پيشگيری بحران از دیگر فعالیت‌های این واحد است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار