در ۶ ماهه نخست امسال از واحد‌های صنایع کشاورزی که از این سازمان مجوز دریافت کردند، بالغ بر ۸۹ هزار تن محصولات صنایع غذایی صادر شد.
کد خبر: ۶۸۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 17 November 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی صادقی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی فارس با اشاره به این‌که ارزش این میزان صادرات بالغ بر ۹۵ میلیون دلار است، افزود: کشور‌های هدف صادراتی پاکستان، افغانستان، هنگ کنگ، بلژیک، کره، ژاپن، روسیه، کانادا، ویتنام، استرالیا، فرانسه، آلمان، آمریکا و کشور‌های حوزه خلیج فارس بودند.

وی افزود: صادرات غیر نفتی از جمله صادرات محصولات تولیدی حاصل از کارخانجات صنایع تبدیلی نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور داشته و می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر رونق تولید داشته باشد که علاوه بر توسعه پایدار بخش کشاورزی ضریب اطمینان سرمایه‌گذاری را بالا خواهد برد.

صادقی اظهار کرد: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به عنوان اساسی‌ترین حلقه زنجیره تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از مهمترین عوامل دستیابی به افزایش ارزش افزوده بوده که علاوه بر این‌که سهم مهمی در ایجاد اشتغال پایدار داشته، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی را نیز به دنبال دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد: این استان رتبه سوم جذب ماده خام و فرآوری محصولات کشاورزی و رتبه چهارم تعداد واحد‌های به بهره‌برداری رسیده و اشتغال ایجاد شده در صنایع تبدیلی و غذایی را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار