مدیر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده طی سه ماه گذشته که شاهد افزایش میزان سرقت از شبکه بوده‌ایم تاکنون حدود 2میلیارد و 950میلیون ریال آسیب و خسارت به شبکه، شامل روشنایی معابر، ترانس و خطوط برق رسانی وارد شده است.
کد خبر: ۶۸۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 18 November 2018

محمد ظاهری عبده‌وند اظهار کرد: درصد نسبتا بالای نرخ بیکاری در استان و همچنین افزایش قیمت سیم‌های مسی و تجهیزات برق، از جمله عوامل افزایش سرقت در چند ماه گذشته بوده که با انجام اقدامات موثر عوامل نیروی انتظامی در 20 روز گذشته، شش تیم سرقت تجهیزات و کابل‌ها در سطح کلانشهر اهواز شناسایی و دستگیر شدند.

وی با ابراز تاسف از این‌که شرکت در سه ماه گذشته با چالش جدی در زمینه سرقت تجهیزات مواجه شده است، بیان کرد: سرقت‌ها علاوه بر تحمیل خسارت‌های مالی، خاموشی‌های متعددی را در سطح شهر بوجود آورده و یکی از اقدامات انجام‌شده در چند سال اخیر، شناسایی نقاط سرقت‌خیز شبکه و در اولویت قرار دادن آن‌ها در تبدیل شبکه به شبکه‌های خودنگهدار بوده است.

ظاهری عبده‌وند، با بیان این‌که جلساتی با محوریت همفکری و هماهنگی مراجع امنیتی و انتظامی استان در راستای کاهش این اتفاقات برگزار شده است، گفت: در این جلسات راهکارهایی در زمینه کاهش سرقت ارائه و اجرا شده که نتیجه این هماهنگی‌های صورت‌گرفته در ماه گذشته، دستگیری 10 نفر از سارقین سیم و تجهیزات شبکه برق بوده است.

مدیر حراست و امور محرمانه توزیع برق اهواز در خصوص خسارت‌های وارده به شبکه برق گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده طی سه ماه گذشته که شاهد افزایش میزان سرقت از شبکه بوده‌ایم تاکنون حدود 2میلیارد و 950میلیون ریال آسیب و خسارت به شبکه، شامل روشنایی معابر، ترانس و خطوط برق رسانی وارد شده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار