سرپرست پلیس راهور یزد:
سرپرست پلیس راهور استان یزد گفت: مهم‌ترین عوامل وقوع تصادف در فصل سرد سال، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل سرعت بالاست.
کد خبر: ۶۸۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 18 November 2018

محمد پورشمس با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده پلیس راهور استان یزد در آستانه شروع فصل سرما، گفت: درواقع اولین اقدامی که رانندگان بایستی در آستانه فصل سرد سال در نظر داشته باشند، بازدید وضعیت فنی خودروست؛ چنانچه کنترل برف‌پاک‌کن‌ها و لاستیک‌ها در این ایام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی، استفاده از ضد یخ را از ضروریات نکات ایمنی به هنگام رانندگی در فصل سرد سال دانست و افزود: همچنین داشتن تجهیزات هشداردهنده مانند مثلث شب‌رنگ و زنجیر چرخ برای مسافرت‌های مناطق برف‌گیر اهمیت دارد.

سرپرست پلیس راهور استان یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه در زمان رانندگی سطح استهلاک لاستیک و آسفالت پایین می‌آید؛ لذا حتماً بایستی با سرعت مطمئنه رانندگی شود، سرعتی که راننده دچار تصادف و حادثه نشود.

پورشمس، اجرای طرح زمستانه را از مهم‌ترین تمهیدات اندیشید شده پلیس راهور استان برای کاهش تلفات در ایام فصل سرد سال عنوان کرد و بیان داشت: پلیس راهور و راهنمایی رانندگی استان هرساله از ۲۵ آذرماه طرحی تحت عنوان طرح زمستانه اجرا می‌کند که این طرح باهدف برقراری نظم و انضباط ترافیکی، امداد و نجات و خدمت‌رسانی به کاربران ترافیکی اجرایی می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهرداری موظف است تا نسبت به دپوی شن و نمک در نقاطی که در استان برف‌گیر هستند، اقدام کند؛ چنانچه پل باهنر و شرکت نفت با توجه به اینکه در ارتفاع قرار گرفته است، با کوچک‌ترین بارندگی دچار یخ‌زدگی می‌شود و قطعاً هرساله حوادثی در این معابر رخ می‌دهد؛ لذا ضرورت دارد تا شهرداری نسبت به دپوی شن و نمک در این نقاط اقدام کند.

وی، اجرای رزمایش طرح زمستانه را از دیگر برنامه‌های پلیس راهور در فصل سرد سال عنوان کرد و ابراز داشت: این رزمایش با حضور سایر دستگاه‌های امدادی ازجمله آتش‌نشانی، هلال‌احمر، پلیس راهنمایی رانندگی و پلیس راهور در اولین روز طرح زمستانه اجرا می‌شود و تمام دستگاه‌ها آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام می‌کنند تا رانندگان در معابر درون‌شهری و برون‌شهری دچار حادثه نشوند.

سرپرست پلیس راهور استان یزد با بیان اینکه همکاری رانندگان با پلیس راهور و سایر دستگاه‌ها در این ایام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: کنترل وضعیت فنی خودرو و همچنین رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در ایام بارندگی سال و مشکلات ترافیکی الزامی است تا رانندگان در زمان رانندگی دچار مشکل نشوند.

پورشمس در پایان با تأکید بر اینکه مهم‌ترین عامل وقوع تصادف در فصل سرد سال، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت بالاست، خاطرنشان کرد: درواقع همیشه اولین بارندگی بیشترین حوادث ترافیکی را به خود اختصاص داده است که بیشتر ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اتفاق می‌افتد؛ لذا ضرورت دارد تا در این راستا رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را بیش از بیش رعایت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار