رئیس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاددانشگاهی خوزستان با اشاره به تهدید فشارخون بالا به‌عنوان یکی از بیماری‌های مهم، پنهان و خاموش جامعه، از برگزاری نخستین رویداد تخصصی کارآفرینی سلامت در استان خوزستان با عنوان "استارتاپی‌ها به فشارخون حمله کنید" خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 19 November 2018

قدرت‌اله شاکری‌نژاد با بیان این‌که استارتاپ‌ها واژه‌های نسبتا جدیدی هستند که امروزه در حوزه کارآفرینی باب شده‌اند، اظهار کرد: در رویدادهای استارتاپی به‌طور معمول ۲ قشر حضور دارند، یکی افراد ایده‌پرداز که ایده دارند اما از تجربه و سرمایه کافی برخوردار نیستند و دیگری سرمایه‌گذاران که تجربیات و سرمایه‌های خوبی در اختیار دارند و می‌توانند ایده‌های عملیاتی را حمایت کنند؛ در واقع استارتاپ ها این فرصت را فراهم می‌کنند که این دو قشر در کنار هم قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های صنعت و خدمات تقریبا استارتاپ‌های خوبی در کشور برگزار شده است، گفت: در حوزه سلامت این رویدادها جدیدتر از حوزه‌های دیگر مانند خدمات، صنعت، IT و … هستند. در این زمینه باتوجه به اخذ مجوز مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاددانشگاهی خوزستان از وزارت بهداشت و فعالیت ۵، ۶ ماهه این مرکز، تصمیم بر آن شد که یک استارتاپ با موضوع فشارخون برگزار شود.

رئیس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان درباره علت انتخاب این موضوع، توضیح داد: فشارخون از بیماری‌های مهم، پنهان و خاموش جامعه است، به گونه‌ای که از هر چهار نفر افراد بالای ۱۸ سال، یک نفر به پُرفشاری خون مبتلا است و این بیماری اگر به‌موقع تشخیص داده و درمان نشود، می‌تواند مرگ‌آفرین بوده و یا موجب ازکارافتادگی‌های دائمی برای افراد شود؛ همچنین موضوع "فشارخون" یکی از اولویت‌های سلامت برای وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی استان است. در مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهادانشگاهی خوزستان نیز هدفگذاری شد که بتوانیم این تهدید را در حوزه‌های کسب‌وکار، ایده‌پردازی و سرمایه‌گذاری به یک فرصت تبدیل کنیم.

شاکری‌نژاد با برشمردن زمینه‌های مختلف ایده‌پردازی در این رویداد افزود: همان‌طور که می‌دانید دارو یک وسیله کنترل‌کننده فشارخون است، تجهیزات کنترلی و تشخیصی مانند فشارسنج، مشاوره‌های تغذیه‌ای و رژیم‌درمانی و … از دیگر روش‌ها برای کنترل و درمان این بیماری هستند که می‌توانند در این استارتاپ موردتوجه قرار گیرند؛ در این راستا این رویداد تخصصی طراحی شد تا بتوانیم ایده‌های جدید در حوزه‌ تشخیص و درمان فشارخون اعم از فناوری اطلاعات، تجهیزات پزشکی کنترل‌کننده، دارو، پکیج‌های آموزشی (آموزش سلامت) و برنامه‌های تغذیه‌ای (مشاوره و رژیم‌های درمانی) را به اشتراک گذاشته و روی ایده‌های برتر سرمایه‌گذاری کنیم.

وی همچنین درباره محتوا و ساختار این رویداد تصریح کرد: این استارتاپ یک کار مشترک میان مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاددانشگاهی خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دارای چند پیش‌رویداد (کارگاه آموزشی) است که پیش از رویداد اصلی برگزار می‌شود و مخاطبان رویداد اصلی از میان افراد شرکت‌کننده در این کارگاه‌ها انتخاب خواهند شد.

رئیس مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده کارگاه "ایده‌پردازی و خلق ایده" به‌عنوان اولین پیش‌رویداد، امروز (یک شنبه، ۲۷ آبان‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار می‌شود. کارگاه "طراحی بوم مدل کسب‌وکار" دومین پیش‌رویداد این استارتاپ است که ۳۰ آبان‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار خواهد شد و کارگاه "تولید محصول" به‌عنوان سومین پیش‌رویداد، سوم آذرماه در مرکز بهداشت استان خوزستان برگزار می‌شود.

شاکری‌نژاد افزود: پس از برگزاری پیش‌رویدادها افراد مستعد و علاقه‌مند برای شرکت در رویداد اصلی دعوت می‌شوند. ثبت‌نام تا زمان برگزاری کارگاه‌ها امکان‌پذیر است. کارگاه‌ها با ظرفیت ۵۰ نفر و به‌طور رایگان برگزار می‌شوند و شرکت در آن‌ها برای عموم آزاد است. البته در صورت ثبت‌نام و استقبال بیش از ظرفیت، این کارگاه‌ها تکرار می‌شوند.

وی ظرفیت ثبت‌نام در رویداد اصلی را ۱۰۰ نفر عنوان و اظهار کرد: ثبت نام در این رویداد تخصصی از طریق سایت www.farafarin.fanosa.ir و www.fanosa.ir انجام می‌شود و تخفیفاتی نیز برای دانشجویان، اعضای هیأت‌علمی و … در نظر گرفته شده است. باتوجه به تخصصی بودن این استارتاپ در حوزه سلامت، طبیعتا شرکت‌کنندگان باید دانش و تجربه کار کافی در این حوزه را داشته باشند؛ البته کارآفرینان و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند که برای اولین بار ‌می‌خواهند در حوزه سلامت فعالیت کنند، نیز می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

رئیس مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان خاطرنشان کرد: نخستین رویداد تخصصی کارآفرینی سلامت با عنوان "استارتاپی‌ها به فشارخون حمله کنید"، روزهای ۱۴ و ۱۵ آذرماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار می‌شود. این رویداد حاصل همکاری مشترک مرکز فناوری‌های نوین سلامت جهاددانشگاهی خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز است و مجموعه‌های مختلف علمی و فناوری استان در حوزه سلامت، در برگزاری آن مشارکت دارند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار