محمدرضا عبادی
مدیریت پیر «همایون قنواتی» در حوزه فرهنگ و هنر سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان تجربه‌ای از انتصاب یک مدیریت غیربومی و تحمیلی سیاسی این‌روزها گریبان گیر مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند است.
کد خبر: ۶۸۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 19 November 2018

سال 1395 بود که در راستای تشکیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند، «همایون قنواتی» مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان که جزو مدیران پیر استان است به منطقه آزاد اروند آمد و با حکم علی جنتی وزیر سابق و به پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان نخستین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند منصوب شد.

از حواشی و نارضایتی‌های متعدد ابتدای انتصاب وی که بگذریم، قنواتی را می توان جزو مدیرانی در حاشیه امن دانست که دوران مدیرکلی وی در فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز با نارضایتی‌های بسیاری به ویژه از سوی اهالی هنر و رسانه همراه بود.

وی اکنون در منطقه آزاد اروند عهده دار دو مسئولیت مهم یعنی مدیریت توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند و مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند است، این در حالی است که وی جزو مدیران پیر و در آستانه بازنشستگی به شمار می‌آید که امسال توانسته مأموریت خود را در سازمان منطقه آزاد اروند برای یک سال دیگر تمدید کند.

تمدید مأموریت وی در حالی صورت گرفته که موج جدیدی از نارضایتی‌ها از عملکرد وی در میان اهالی هنر شنیده می‌شود، البته اهالی رسانه و مطبوعات نیز نسبت به عملکرد دو ساله وی در کسوت مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گلایه‌مندند، در طول این دو سال وی نه تنها نتوانسته حتی برای یک نوبت اجتماعی میان اهالی رسانه آبادان و خرمشهر ایجاد کند، بلکه تا کنون نشستی صمیمی با این قشر نداشته است.

ائمه جمعه آبادان و خرمشهر و مینوشهر نیز تا کنون بارها از تریبون های نماز جمعه به انتقاد از عملکرد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند پرداخته و خواستار برکناری وی شده بودند.

به طور مشخص اسمعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند باید همایون قنواتی را تجربه‌ای اشتباه از یک انتصاب تحمیلی و غیربومی دانسته و در انتصاب های آینده خود در این سازمان به مولفه های یک مدیر مناسب همچون بومی‌گرایی، تخصص‌گرایی و درون‌گرایی از مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند توجه داشته باشد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار