پنجمین همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)قزوین آغاز شد.
کد خبر: ۶۸۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 19 November 2018

آغاز پنجمین همایش ملی معماری و شهرسازی در قزوین

به گزارش تابناک قزوین،پنجمین همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان روز دوشنبه با حضور اساتید معماری و شهرسازی دانشگاه های کشور و دانشجویان در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

رحیم هاشم پور دبیر این همایش در این مراسم با معرفی و پیشینه و اهداف این همایش اظهار کرد: بیش از ۲۰ استاد برجسته کشور در این همایش در همه حوزه ها حضور دارند.

وی افزود: اولین ملی همایش معماری و شهرسازی در سال ۹۲ برگزار شد و به اولویت به مسائل مختلف شهرها، معماری کنونی و حاشیه نشینی توجه شد.

 به گفته هاشم پور، بازآفرینی، پدافند غیرعامل، از جمله مسائل مطرح شده در سومین همایش در جستجوی شهرسازی مدرن بود.

دبیر همایش یادآور شد: در چهارمین همایش نیز تعامل مجموعه نیروگاهها و محیط زیست، منظر شهری و توسعه شهری بررسی شد و امروز با یک سال تاخیر این همایش برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در این همایش به سرزمین شهر و بنا و ملاحظاتی بر آمایش سرزمین پرداخته خواهد شد افزود: به دنبال کارهای اجرایی هستیم در همین راستا این بار به آمایش سرزمین توجه شده است.

وی گفت: هنوز به ابعاد گسترده و ماهیت آمایش سرزمین پی نبرده ایم. این امر یک موضوع مهم است که فقط به یک رشته اختصاص ندارد، علم و هنر و تکنیک نیست بلکه یک مدیریت کلان کشوری است.

هاشم پور با بیان اینکه طرح آمایش در نظام سلامت اهمیت دارد، تصریح کرد: آمایش سرزمین در سه عنصر انسان فضا و فعالیت استوار است البته نحوه برخورد با موضوع اهمیت دارد.

دبیر  این همایش،سیاست گذاری، ساماندهی مناطق، حمایت از میراث فرهنگی و محیط زیست در آمایش با اهمیت دانست و اضافه کرد: موارد مذکور می تواند به ترویج کاربری ها کمک کند چرا که حفاظت کمربند سبز نیز در آن دیده شده است.

  هاشم پور با بیان اینکه برای کاهش اختلاف طبقاتی در شهرها نیازمند از بین بردن بی عدالتی توسعه شهری با آمایش هستیم، افزود: ضروری است بخش خصوصی و دولتی خود را مسئول بدانند و با سیاست همبستگی و رقابتی برای اجرا گام بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار