شهردار بوشهر در نشست خبریمطرح کرد:
بوشهر: شهردار بوشهر گفت: اجرای طرح ها در بوشهر اولویت بندی می شود و تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت کارها است.
کد خبر: ۶۸۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 19 November 2018

بوشهر: شهردار بوشهر گفت: اجرای طرح ها در بوشهر اولویت بندی می شود و تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت کارها است.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ سید نورالدین امیری در نشست با خبرنگاران با اشاره به عقب ماندگی بوشهر در حوزه شهری افزود: بندر بوشهر از شهرهای قدیمی کشور است که در زمینه های مختلف توسعه ای عقب افتاده و مهمترین عامل این عقب افتادگی نیز نداشتن برنامه های منسجم بوده است.

وی با بیان اینکه ارائه و توزیع خدمات به محلات باید به صورت متوازن انجام شود اضافه کرد: از این پس توسعه محلات با مشارکت مردم و ارتباط دو سویه بین شهرداری و مردم انجام خواهد شد.

شهردار بوشهر با اشاره به محدودیت اعتبارات شهری گفت: اجرای طرح ها در بوشهر اولویت بندی می شود و تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت کارها است.

وی عنوان کرد: پارک لیان، مسیر سرتل به نیروگاه، تالار شهر در شهرک نیایش و سرای محله از جمله مهمترین طرح های عمرانی با اولویت در شهرداری بوشهر است.

امیری بر توجه به گردشگری دریایی و ورزشی شهر بوشهر با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی آن تاکید و اضافه کرد: پیمانکاران کم کار از گردونه همکاری خارج می شوند.

گزیده سخنان شهردار بوشهر در این نشست را می خوانید:

  • بوشهر از نظر بسیاری از سرانه ها مثل فضای سبز، جزو فقیرترین شهرها می باشد، از طرفی پولدار هم نیستیم که بخواهیم هر طرحی را شروع کنیم، از این رو باید پروژه ها با اولویت اینکه گروه بیشتری از شهروندان بهره مند می شوند به همراه مطالعات قبلی اجرایی شود.
  • خط 137 که طی سال های اخیر غیرفعال شده بود فعال شده و در کنار آن هم اورژانس شهری ایجاد می شود تا بتواند در کوتاه ترین زمان مشکلات شهری را مرتفع سازد.
  • برای بوشهری که 10 سال پیش ترافیک بی معنا بود، امروز اغلب خیابان های مرکزی در ساعات شلوغ قفل می شود که در برنامه کوتاه مدت اجرای برخی طرح ها مثل کارت پارک و سپس تملک برخی زمین ها جهت ساخت پارکینگ طبقاتی پیگیری خواهیم کرد.
  • چرخ فلک 72 متری براساس قول پیمانکار تا آخر امسال به بهره برداری می رسد که امیدواریم پس از مدتها این مهم عملی شود. ساماندهی سنگفرش خیابان انقلاب که در حال مطالعه از سوی مشاور است و رفع مشکلات تقاطع غیرهمسطح میزان آزائی از دیگر برنامه ها تا قبل از نوروز می باشد.
  • (در پاسخ پیرامون سوالی درباره عزل و نصب ها و شایعاتی مبنی بر سهم اعضای شورا) اولویت من کار است. به هرحال من هم مانند هرفردی گرایش سیاسی خودم را دارم، ولی پروژه و برنامه ها برایم مهمتر از افراد است. درخصوص انتصابات هم به همه نظرات گوش می دهم اما تصمیم آخر را خودم می گیرم و در نهایت کاری را انجام می دهم که به درستی آن  اعتقاد دارم.
  • شک نکنید درمقابل زیاده خواهی مقاومت می کنم و اگر قادر به مقاومت نبودم خداحافظی خواهم کرد.
  • درخصوص انتصاب مشاوران نیز پیگیر انتصاب افرادی هستم که بتوانند مثلا در حوزه درآمدی و سایر بخش ها کمکی به شهر باشند، نه اینکه خودم بیشتر از آنها بدانم با به قول عامیانه "مشاول"باشند تا مشاور.

  • (در پاسخ به سوالی درباره خروج فاضلاب به شناگاهها) طرحی زیرساختی به این منظور مطالعه شده که خروجی فاضلاب تجمع و برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار بگیرد. این پروةژه در افق طرح نیازمند 20 میلیاردتومان اعتبار است که برای شروع، امسال 3 میلیاردتومان در بودجه پیش بینی شده و امیدواریم برای بودجه سال آینده هم اعتبارات بیشتری برای آن پیش بینی کنیم، ضمن اینکه استانداری و شرکت آبفا هم قول مشارکت داده اند که در صورت تحقق آن، آبیاری فضای سبز بوشهرکه دچار مشکلات زیادی است تامین می شود، هم اینکه برای توسعه فضای سبز در پارک لیان، پارک 157 هکتاری سرتل و سایر طرح های توسعه ای از نظر آب مشکل رفع می شود، همچنین مشکل خروج فاضلاب به دریا را مرتفع می سازد.
  • (درخصوص تاخیر در پرداخت حقوق کارگران) خودم را از قشر کارگر می دانم و مدافع این گروه خواهم بود. امیدوارم خدا کمک کند بتوانم توجه بیشتری به این قشر در شهرداری داشته باشیم.
  • (درخصوص سوالی پیرامون ضرورت تغییرات در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری) همانطور که ما برای مراسم های عزاداری برنامه خوبی داریم، باید اکنون که اعیاد شاد در پیش داریم برای این موضوع نیز شهر فعال باشد و مدیری که در خصوص این برنامه با من هماهنگ باشد قادر به فعالیت است، وگرنه باید برود. در این مسیر پروژه و کار مهمتر است و هر فردی که در سمت مدیر باشد، برنامه و پروژه اجرایی می شود.
  • (درخصوص انفعال شهرداری در بافت تاریخی) مشکل بافت تاریخی بوشهر مدیریت جزیره ای است که بخشی اداره راه و شهرسازی، بخشی میراث فرهنگی و بخش هم توسط ما مدیریت می شود، ولی اگر به صورت مدیریت واحد بود، این بی برنامگی ها در بافت که هویت شهر ماست شاهد نبودیم. در این راستا قرار شده شرکت آبفا برای اجرای پروژه فاضلاب ورود کند و اقداماتی را شروع کرده که می تواند گام موثری در بافت تاریخی قلمداد شود.
  • (در پاسخ به سوالی درباره شفاف سازی در شهرداری) در حال مطالعه دقیق تر برای برون سپاری بخشی از فعالیت های معاونت شهرسازی هستیم. البته چون قبلا طرحی در این خصوص شکست خورده، اجرای آن نیازمند مطالعه کافی است. همچنین در آینده نزدیک قراردادهای شهرداری در سقف مشخصی را در سایت شهرداری اطلاع رسانی خواهیم کرد.

در حاشیه

  • شهردار بوشهر درخصوص کم توجهی مدیریت شهری به محلات جنوبی گفت: اخیرا در نشستی که با شورایاران محلات جنوبی داشتم، به شوخی گفتم اگر شورای شهر از این طرف شهر است، من که سالها ساکن منطقه جنوبی می باشم، از شما خواهم بود.
  • امیری همچنین با بیان اینکه از نقد استقبال می کنیم، گفت: در راستای اینکه هر شهروند یک شهردار است، به نقدهایی که ضمن آسیب شناسی مشکلات، در گفتگو با کارشناسان راهکارهایی نیز برای بهبود آن ارائه می کند، جوایزی اعطا خواهیم کرد.
  • خورشیدیان معاون شهرسازی شهرداری بوشهر در این جلسه پیرامون سوالی درباره تخلفات در این معاونت که چندی پیش از سوی یک عضو شورا مطرح شده بود گفت: برخی دستگاههای نظارتی در این خصوص ورود کرده و مشخص شد موضوعی رخ نداده، اگر فردی در این خصوص اطلاعی دارد، از مسیر قانونی می تواند پیگیری کند و گردن ما از مو باریک تر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار