ابراهیم عباسی در نشستی با عنوان آینده کلان شهر شیراز از منظر پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی گفت: متاسفانه براساس برخی آمارها، کلان شهرهای ایران شرایط خوبی از نظر آسیب‌های اجتماعی ندارند و البته کلان شهر شیراز هم دارای همین آمارهای نگران کننده است.
کد خبر: ۶۸۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 19 November 2018

تابناک فارس به نقل از ایلنا: ابراهیم عباسی در نشستی با عنوان آینده کلان شهر شیراز از منظر پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی گفت: متاسفانه براساس برخی آمارها، کلان شهرهای ایران شرایط خوبی از نظر آسیب‌های اجتماعی ندارند و البته کلان شهر شیراز هم دارای همین آمارهای نگران کننده است.

وی با برشمردن برخی از دلایل آمارهای نگران کننده آسیب‌های اجتماعی در کلان شهرهای ایران، خاطرنشان کرد: برخی دلیل این آسیب ها را گسترش مهاجرت ها و برخی آن را به مسئولیت گریزی سازمان‌های ذیربط با این آسیب ها می دانند.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی شیراز افزود: سیاست دانشگاه شیراز همکاری دو چندان با نهادهای ذیربط با موضوع آسیب های اجتماعی است و بر این باوریم که شهر را باید به دانشگاه آورد و دانشگاه را باید به شهر برد.

عباسی برگزاری نشست های کاربردی در دانشگاه ها را ضروری و از آمادگی دانشگاه شیراز برای برگزاری این نشست ها در حوزه آسیب های اجتماعی خبرداد.

گشتاسبی رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز هم در این نشست از وجود ۲ هزار معتاد متجاهر در کلان شهر شیراز هم اظهار نگرانی کرد.

وی گفت: برخی از محلات شیراز تعداد معتادان متجاهر زیاد بود و جالب اینجاست که در همین محلات شاهد قبور دانشمندان و اندیشمندان هستیم و قصد داریم که آرامگاه این اندیشمندان را مرمت تا بتوانیم از حضور معتادان در این محلات کم کنیم.

رحمانیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس هم در این نشست با انتقاد از تخصیص ندادن اعتبارات کلان برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه‌از آسیب‌های اجتماعی، اظهارداشت: متاسفانه برخی از مدیران اعتقادی به اجرای برنامه های پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی ندارند و در بحث تخصیص بودجه اصلا معتقد به تخصیص اعتبارات در این بخش نیستند.

وی گفت: شهر شیراز مرکز استان فارس شاهد حضور مهاجرت های گسترده است و از سویی شاهد خالی شدن بیش از ۵۰ روستا در اطراف همین شهر هم هستیم.

این مسئول قضایی استان فارس، سکونت مهاجرین در مناطق کم برخوردار شهر شیراز را یکی از دلایل گسترش آسیب‌های اجتماعی عنوان و یادآور شد: ما معتقدیم باید این مناطق امکانات بیشتر در کنار انجام کارهای فرهنگی و اموزشی مقابله با آسیب های اجتماعی داد.

رحمانیان با اشاره به برخی از آمارهای جرائم در شهر شیراز، از رشد برخی از این‌ جرائم اظهار نگرانی کرد و ادامه داد: متاسفانه در سال جاری حدود هزار و ۵۰۰ نفر از استان فارس در تصادفات جاده ای کشته و حدود ۲۵ هزار نفر هم در تصادفات مصدوم شده اند.

وی گفت: طلاق بعنوان یک آسیب اجتماعی در شهر شیراز رو به رشد است و متاسفانه در سالجاری شاهد یک رشد پنج درصدی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار