در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش چه گذشت ؟
هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت استاندار ، حضور اعضا و با دو دستور کار بررسی مشکلات اردوهای راهیان نور و پرسش مهر رئیس جمهور برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴ 20 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت استاندار ، حضور اعضا و با دو دستور کار بررسی مشکلات اردوهای راهیان نور و پرسش مهر رئیس جمهور برگزار شد.
در ابتدای نشست معاون اجرایی سپاه فتح استان ، موضوع نبود اردوگاه استان در مناطق جنگی را یکی از مشکلات دانست و گفت : مهمترین مشکل و عامل نارضایتی در میان دانش آموزان نبود مکان است .
سرهنگ برومند افزود : کمک های ادارات برای اردوگاه استان ناقص است . و به علت نبود اعتبار 9 هزار مترمربع از زمین اختصاص داده شده به استان برای ایجاد اردوگاه به استان های برخوردارتر واگذار شد .
نماینده سپاه در این نشست گفت : هم اکنون 6 هزار متر مربع از زمین های مذکور در اختیار ما است که از آموزش و پرورش می خواهیم با تامین اعتبار کمک کنند دور این زمین را دیوار کشیده که همین مقدار باقی مانده هم از دستمان نرود.
هر دستگاه یک اردوگاه ، منطقی نیست
علی محمد احمدی در خصوص دستور اول نشست شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: اینکه برای هر دستگاه یک اردوگاه در نظر بگیریم آن هم در آن بیایان هایی که نه آب وجود دارد و نه برق و نه هیچ امکاناتی نه منطقی است و نه صرفه اقتصادی دارد.
احمدی افزود : کار اردوگاه مانند دانشگاه آزاد نباشد که به سبک دانشگاه های آمریکا مقدار زیادی زمین و ساختمان را گرفته و هزینه کرده است و حالا می گوید به درد کار ما نمی خورد!
وی گفت : اردوگاه باید در محلی استاندارد و مقاوم سازی شده ساخته شود ضمن اینکه نمی شود برخی انتظار داشته باشند برای اربعین یک اردوگاه ، برای دانشجو یک اردوگاه و برای دیگر مناسبت ها و دستگاه ها هر کدام یک اردوگاه ساخت.
احمدی گفت : مشکل کمبود اعتبار در این استان وجود دارد بنابراین اگر یک طرح با مشخصه های گفته شده باشد به نحوی که موازی کاری نشود ، حتما برای ساخت کمک خواهیم کرد.
لزوم تولید محتوا متناسب با نسل چهارم و پنجم
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود : یکی دیگر از موضوعات مربوط به اردوهای راهیان نور ، توجه به کیفیت این اردوها است.
وی گفت : دانش آموزان نسل چهارم و پنجم همانند پدران خود فکر نمی کنند و اگر قرار بر بازدید صرف در این اردوها باشد مطمئنا بازدهی نخواهد داشت. وجود کارشناس فضای مجازی برای هدایت کردن دانش آموزان از این فضا و همچنین وجود یک نفر روانشناس برای آگاهی بخشی دانش آموزان از ویژگی های خاص سن آن ها لازم به نظر می رسد.متولیان امر باید دارای نگاه جامع تری به این اردوها بوده و در طول برگزاری آنها نیز برنامه های متنوع معنوی و فرهنگی برای دانش آموزان شرکت کننده اجرا شود.
وی افزود: در کنار برنامه های معنوی و فرهنگی باید دیگر مسائل از جمله آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در صورت استفاده ناصحیح از آنها نیز برای دانش آموزان شرکت کننده از کهگیلویه و بویراحمد در اردوهای راهیان نور تبیین شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسئولان اداره کل آموزش و پرورش این استان در صورت امکان یک جشنواره یا نمایشگاه از آثار فرهنگی و هنری دانش آموزان شرکت کننده از استان در اردوهای راهیان نور برپا کنند.
احمدی عنوان کرد: پیگیری ها و رایزنی های لازم برای تأمین هزینه های اعزام دانش آموزان کم بضاعت کهگیلویه و بویراحمد به اردوهای راهیان نور هر چه زودتر از سوی مسئولان اداره کل آموزش و پرورش این استان انجام شود.
وی ابراز داشت: این هزینه ها را می توان تا حدودی از محل اعتبارات فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تأمین و پرداخت کرد.
ذهن دانش آموز نباید سوال دار باشد ، باید مسئله دار باشد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود و در خصوص پرسش مهر رئیس جمهور گفت: پرسش مهر ریاست جمهوری نوعی طرح مسأله در سطح ملی در مورد موضوع های کلان جامعه با هدف دریافت ایده های مختلف دانش آموزان و فرهنگیان و تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بین آنان است.
احمدی اظهار داشت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ظرفیت مهمی را در اختیار دانش آموزان و فرهنگیان کشور و کهگیلویه و بویراحمد قرار داده تا نقطه نظرها و دغدغه های خود را به راحتی مطرح کرده و متولیان امر نیز بر اساس قانون مکلف به پاسخگویی هستند.
وی افزود: لازم است که دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش به سوی مهارت آموزی سوق داده شوند زیرا در این صورت مسیر و بستر برای توسعه، پیشرفت و اعتلای روزافزون استان هموارتر خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : در سال های اخیر به دلیل دغدغه های مدرک گرایی خانواده ها ، دانش آموزان از مهارت های زندگی غافل مانده اند.
احمدی افزود : رعایت حقوق دیگران و آموختن چگونگی زندگی در جمع بهتر از آموختن یک تست کنکور است. نباید ذهن دانش آموز در حد سوال محدود شود. دانش آموز نباید سوال دار باشد بلکه باید مسئله دار باشد.
تقدیر ویژه استاندار از آموزش و پرورش
احمدی در پایان سخنان خود بیان کرد: شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد جزو شوراهای فعال و پویا در کشور است و مصوبات آن نیز علاوه بر اثرگذار بودن به نحو مطلوب پیگیری و اجرا می شوند که از مجموعه آموزش و پرورش تقدیر می کنیم.
پیش بینی شرکت 40 هزار نفری در پرسش مهر
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بخشی از فضای 61 باب مدرسه این استان به زودی تغییر کاربری داده شده و تجاری می شوند.
هادی زارع پور اظهار داشت: تاکنون اقدام های لازم برای تغییر کاربری بخشی از فضای 11 باب مدرسه کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
وی افزود: مهمترین اهداف تغییر کاربری بخشی از فضای مدارس کهگیلویه و بویراحمد شامل تلاش در راستای تحقق هر چه بهتر اقتصاد مقاومتی، کمک به درآمدزایی اداره کل آموزش و پرورش استان و اقدام برای بهبود وضعیت اقتصادی آن است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جشنواره تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان مقطع متوسطه دوم این استان که سال گذشته موفق به کسب مقام های ملی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی شده اند روز چهارشنبه 30 آبان امسال در شهر یاسوج برگزار می شود.
زارع پور عنوان کرد: اردوهای راهیان نور دانش آموزی نقش بسزایی در ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان و آشنایی هر چه بیشتر آنان با رشادت های مثال زدنی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد.
وی ابراز داشت: سهمیه امسال کهگیلویه و بویراحمد برای اعزام دانش آموزان پسر و دختر دوره متوسطه دوم به اردوهای راهیان نور هشت هزار و 500 نفر بوده که از این تعداد تاکنون حدود سه هزار نفر اعزام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مابقی دانش آموزان این استان نیز تا پایان اسفند امسال به اردوهای راهیان نور اعزام و به مدت سه روز از مناطق عملیاتی جنوب کشور دیدن می کنند.
زارع پور اظهار داشت: اعتباری افزون بر 14 میلیارد ریال برای اعزام هشت هزار و 500 دانش آموز کهگیلویه و بویراحمد به اردوهای راهیان نور نیاز است.
وی افزود: انتظار می رود که دستگاه های اجرایی و به ویژه نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری هر چه بهتر اردوهای راهیان نور دانش آموزی همکاری لازم را با اداره کل آموزش و پرورش این استان انجام دهند.
زارع پور بیان کرد: «سال گذشته چه مهارت هایی را در مدرسه آموختید و امسال چه انتظاراتی در این زمینه دارید» سؤال نوزدهمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری است که هنگام آغاز سال تحصیلی 1398 - 1397 از سوی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی مطرح شد.
وی عنوان کرد: پیش بینی می شود که حدود 40 هزار نفر از دانش آموزان و والدین آنها، فرهنگیان و دانشجو معلمان کهگیلویه و بویراحمد در پرسش مهر ریاست جمهوری امسال شرکت کرده و در زمینه های مختلف اثر ارائه دهند.
زارع پور ابراز داشت: آثار برتر کهگیلویه و بویراحمد در پرسش مهر ریاست جمهوری امسال در قالب یک مجموعه چاپ، منتشر و در اختیار عموم قرار می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار