معاون گمرک چذابه گفت : صادرات کالاهای غیرنفتی از بازارچه مرزی چذابه به عراق از روز دوشنبه روان و از حجم مشکلات ناشی از ترافیک سنگین کامیون های حامل بار صادراتی کاسته شده است.
کد خبر: ۶۸۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ 19 November 2018

سیدسعید فاضلی روز دوشنبه افزود: با روان شدن صادرات کالا، سرعت بارگیری و انجام تشریفات گمرکی در این بازارچه نسبت به هفته قبل بهتر شده و صادرکنندگان و ترخیص کاران کالا شرایط کاری منظم تری را تجربه می کنند.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته ازدحام بی سابقه کامیون ها و تریلرهای حامل کالا در مرز چذابه، سبب کند شدن روند صادرات کالا شده بود افزود: ایجاد صف 15کیلومتری کامیون های صادراتی در این مرز ، کار را بر کارکنان گمرک چذابه سخت کرده بود.

معاون گمرک چذابه در ادامه با بیان اینکه زیرساخت های صادراتی بازارچه مرزی چذابه گنجایش پذیرش این حجم کالا در بارانداز را نداشت افزود : زیرساخت های بازارچه مرزی چذابه نسبت به سایر بازارچه های مرزی همچون شلمچه و مهران کمتر است و توان تخلیه و بارگیری کالا در بارانداز محدود و ظرفیت حمل و نقل کالا توسط کامیون های عراقی نیز پایین است.

معاون گمرک چذابه در ادامه اعمال محدودیت کالاهای صادراتی در بازارچه مرزی چذابه را رد کرد و افزود: در ماههای اخیر ممنوعیت و محدودیت صادرات کالا در بازارچه مرزی از سوی گمرک اعلام نشده است.

در تابستان امسال بازارچه تجاری چذابه بارها با ازدحام کم سابقه رو به رو شده که این مساله مسئولان گمرک چذابه و شیب عراق را بر آن داشت تا در روزهای تعطیل رسمی 2 کشور بجز روزهای جمعه به فعالیت خود ادامه دهند.

*صادرات سیمان از چذابه همچنان ممنوع است

معاون گمرک چذابه گفت: صادرات سیمان از بازارچه مرزی چذابه همچنان ممنوع است و این ممنوعیت از سوی طرف عراقی اعمال می شود.

وی با بیان اینکه صادرات کلینکر(ماده اولیه سیمان) از بازارچه مرزی چذابه آزاد است افزود: صادرات کلینکر از مرز چذابه محدودیتی ندارد.

بر اساس اعلام گمرک چذابه ، ارزش صادرات کالا در هفت ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 35درصد افزایش داشته است.

حجم صادرات کالا از بازارچه مرزی چذابه در سال گذشته 350میلیون دلار بود ؛این بازارچه در سال 1387 بر روی صادرات کالاهای ایرانی باز شد، پیش از این بازارچه مرزی شلمچه و مرز دریایی خرمشهر برای صادرات کالا و عزیمت زائران عتبات عالیات بازگشایی شده بود.

نشست بررسی مشکلات صادرات کالاهای غیرنفتی استان روز شنبه به ریاست یدالله مهر علیزاده مشاور استاندار خوزستان در امور اقتصادی و مسئولان گمرک، مرزبانی ،اتاق بازرگانی اهواز و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در پایانه مرزی چذابه برگزار و مقرر شد کامیون های حامل کالاهای فاسدشدنی و مواد غذایی خارج از نوبت وارد بارانداز چذابه شوند.


منبع: ایرنا

برچسب ها: گمرگ چذابه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار